Nastavte správně GDPR cookies
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) je účinné ve všech členských státech EU od 25. května 2018. Protože GDPR klade zvláštní důraz na soubory cookie a znamená, že pro provozovatele webových stránek vstoupí v platnost nová důležitá nařízení, sestavili jsme pro vás přehled nejdůležitějších informací.
GDPR
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Abychom vám pomohli s věcmi, jako je GDPR, CMP a souhlas, sestavili jsme zde nejčastější dotazy.
Upozorňujeme, že nemůžeme poskytovat právní poradenství. Některé body tohoto FAQ se také mohou v průběhu času měnit nebo být soudy vykládány odlišně. Proto se vždy poraďte se svým právníkem!
Co je GDPR?
GDPR je zkratka pro General Data Protection Regulation, v angličtině je známá jako GDPR nebo General Data Protection Regulation. Jde o nařízení Evropské unie, které upravuje, jak musí soukromé společnosti nakládat s osobními údaji. Nařízení vstoupilo v platnost 27. dubna 2016 a povinné je od 25. května 2018. To znamená, že normy ochrany údajů budou standardizované a závazné v celé EU . Text GDPR je poměrně obecný a má být implementován do konkrétního národního práva. K tomu je určeno tzv. ePrivacy Regulation.
Co je nařízení ePrivacy ?
Nařízení ePrivacy bude v budoucnu upravovat nakládání s osobními údaji zejména v elektronické komunikaci (internet, email apod.). Nesmí být zaměňována se zásadami ePrivacy („Zásady používání souborů cookie“), které vstoupily v platnost před GDPR a omezují používání souborů cookie. Vzhledem k tomu, že GDPR pojednává o ochraně dat obecně, členské státy potřebují konkrétnější zákony a předpisy pro konkrétní případy použití. Zvláště důležitou roli hraje ochrana dat na internetu, protože se zde shromažďuje a zpracovává mnoho osobních údajů, často způsobem, který není pro uživatele transparentní. Nařízení ePrivacy , které by mělo vstoupit v platnost nejdříve v roce 2025, zavede přísnější pravidla pro soubory cookie a technologie sledování. Díky kombinaci GDPR a nařízení ePrivacy je řešení souborů cookie a dalších technologií sledování ještě důležitější.
Kdo musí dodržovat GDPR cookies?
Pokud jde o online reklamu, soubory cookie DSGVO hrají roli mimo jiné:
- vydavatel má sídlo v EU
- inzerent sídlí v EU
- zprostředkovatelé/sítě/makléři/… sídlí/sídlí v EU
- návštěvník webu / příjemce reklamy má sídlo v EU
- zúčastněná třetí strana (např. poskytovatel reklamního serveru) sídlí v EU
To znamená, že GDPR se vztahuje i na společnosti, které nemají sídlo v EU , ale dodávají reklamu občanům EU .
Na bezpečné straně
Co jsou osobní údaje podle textu GDPR?
Osobní údaje vyžadují zvláštní ochranu. Termín odkazuje na jakékoli informace týkající se identifikovatelné osoby. Před zpracováním, uložením nebo předáním jeho údajů musí uživatel udělit výslovně svůj souhlas .
Přihlášení a odhlášení souborů cookie GDPR
Tento souhlas se označuje jako opt-in . Postup znáte například z newsletterů: Musíte se aktivně registrovat a ještě potvrdit e-mailovou adresu (double opt-in). Společnosti vám nesmí posílat nevyžádanou reklamu.
Například některé zákony na ochranu soukromí, jako je kalifornský CPRA (kalifornský zákon o ochraně osobních údajů), který nahrazuje dřívější CCPA (kalifornský zákon o ochraně soukromí spotřebitelů), umožňují výjimku. V tomto případě jsou cookies nastaveny jako výchozí. CPRA rozšiřuje práva spotřebitelů a zavádí přísnější požadavky na ochranu údajů s cílem dále zlepšit ochranu osobních údajů.
Zvláštní práva subjektů údajů
- Informační povinnost odpovědné osoby: O zpracování údajů musíte návštěvníka informovat komplexně a úplně. To také zahrnuje účely/cíle/záměry a další příjemce, jako jsou poskytovatelé třetích stran. Také musíte uživatele informovat o jeho právech v oznámení o souborech cookie GDPR
- Právo na informace : Na žádost dotčené osoby musíte poskytnout úplné informace o tom, zda a jaké údaje jste uložili nebo předali, za jakým účelem atd.
- Právo na opravu : Pokud uživatel souhlasí se zpracováním údajů, musíte je na požádání opravit nebo aktualizovat.
- Právo na výmaz („být zapomenut“): Uživatel může svůj souhlas odvolat a také nařídit okamžité smazání.
- Právo na omezení zpracování: Subjekt údajů vás může požádat, abyste omezili použití shromážděných údajů, a to i v případě, že předchozí souhlas poskytoval širší zpracování.
Co znamenají soubory cookie GDPR pro můj online marketing?
GDPR má pro online reklamu následující konkrétní význam:
- Nastavení cookies již není možné bez souhlasu. To znamená, že můžete sledovat pouze akce, ke kterým dal uživatel výslovný souhlas. Všechny ostatní soubory cookie musí být blokovány. Potřebujete text upozornění na soubor cookie GDPR.
- Ukládání osobních údajů již není možné bez souhlasu. V souvislosti s online marketingem se to týká zejména IP adresy návštěvníka.
- Bez souhlasu již není přenos osobních údajů možný. Například v rámci OpenRTB nebo ve formě zástupných symbolů již nesmíte předávat údaje, jako je IP adresa návštěvníka.
Článek 9 GDPR
Zpracování speciálních kategorií
Zpracování osobních údajů je pro inzerenty o to zajímavější, čím jsou k dispozici podrobnější informace o jejich cílové skupině. GDPR výslovně chrání některé osobní údaje ještě silněji.
omezení zpracování dat
- Zpracování následujících údajů je proto podle článku 9 GDPR výslovně zakázáno:
- Etnického původu
- Politické názory/Unie
- víra/náboženství
- Genetická/biometrická data
- zdravotní údaje
- sexuální orientace
Výjimky v článku 9 GDPR
Výjimky jsou definovány v čl. 9 odst. 2 GDPR:
- Subjekt údajů výslovně souhlasí se zpracováním pro stanovené účely. Zpracování je nezbytné k tomu, aby subjekt údajů mohl uplatňovat svá práva a plnit své povinnosti.
- Životní zájmy
- Zpracování neziskovou organizací v rámci její oprávněné činnosti nebo členství. Pokud je subjekt údajů například členem politické strany, může informace o stranické příslušnosti zpracovávat interně.
- Subjekt údajů údaje zveřejnil
- V soudních aspektech
- Značný veřejný zájem
- zdravotní péče a pracovní lékařství
- Péče o veřejné zdraví / Reakce na mimořádné události
- Archivní práce, vědecký, historický výzkum a omezené pro statistiku
Článek 9 GDPR Banner cookie
Třetí strany nastavují soubory cookie a shromažďují data na vašich webových stránkách. Jako provozovatel zodpovídáte za informování návštěvníků a potvrzení cookies. Pokud chtějí třetí strany shromažďovat a zpracovávat osobní údaje ve smyslu čl. 9 GDPR, banner cookie GDPR musí obsahovat stanovené účely. Je proto třeba s nimi zacházet ještě citlivěji než s obecnými výroky o věku, pohlaví apod. Transparentností získáte spokojenost zákazníků a vyšší míru akceptace. Získáte také vyšší prodeje prostřednictvím příjmů z reklamy od inzerentů na vašem webu.
Co znamenají soubory cookie GDPR pro můj web?
Pokud jste vydavatel, vydavatel, síť, SSP, agentura nebo inzerent, budete s největší pravděpodobností muset v budoucnu získat souhlas uživatele . K tomu potřebujete poskytovatele správy souhlasu, jako je náš správce souhlasu .
Soubor cookie banner GDPR
Banner cookies informuje návštěvníka o souborech cookies a jejich fungování . Cookies, které jsou nutné pro fungování webu, musí být (logicky) akceptovány. Oznámení o souboru cookie GDPR nesmí obsahovat předem nastavená zaškrtnutí. Zákon nepředepisuje, jak má banner cookie GDPR vypadat. Využijte proto volnost a svobodu navrhnout upozornění na soubory cookie tím nejlepším možným způsobem . Se správným know-how jste v souladu s právními předpisy a zároveň přátelští k zákazníkům!
Nastavte si soubory cookie GDPR pomocí consentmanager
S naším poskytovatelem správy souhlasu máte úplný přehled o souborech cookie GDPR, které používáte. Díky připraveným návrhům a textům ve více než 30 jazycích můžete začít ihned a máte jistotu, že budete vždy splňovat GDPR. Integrovaný prohledávač souborů cookie denně kontroluje na vašem webu nové poskytovatele a automaticky blokuje všechny soubory cookie bez souhlasu. Náš nástroj lze integrovat do jakéhokoli běžného systému a je kompatibilní prakticky se všemi aplikacemi. Banner GDPR cookie si můžete přizpůsobit svému designu a znění a provést další nastavení, například s ohledem na tlačítka. Systém pomocí A/B testování určuje, která nastavení fungují nejlépe, tj . mají nejlepší míru přijetí mezi návštěvníky.
Snadná ochrana dat
Pokud uživatelé využijí svá práva, musí okamžitě jednat. Musíte poskytnout úplné informace , omezit data nebo je úplně smazat . To vás staví před výzvu, abyste byli schopni určit všechny tyto informace, zpracovat je a odpovídajícím způsobem je změnit. S naším consentmanager je to velmi snadné. Poskytuje vám nejen cenný pracovní čas , ale také zajišťuje právní jistotu a rychlé zpracování uživatelských dotazů. Vaše profesionální reakce a příkladné zacházení s citlivými daty zvýší spokojenost vašich zákazníků. To následně zvyšuje důvěru ve vaši společnost (ve vaše produkty, služby atd.).
Balíčky
Basic
webová stránka
- 5 000 zobrazení / měsíc vč.
- V souladu s GDPR
- Předpřipravené návrhy
- 1 procházení/týden
- Podpora: vstupenky
další Pohledy lze rezervovatCMP kompatibilní s IAB TCFstandard IAB GPPA/B testování a optimalizacedalší uživatelské účty
Beginner
webová stránka
- 100 000 zobrazení / měsíc vč.
- další Zobrazení:0,1 € / 1000
- V souladu s GDPR
- Přizpůsobitelné designy
- 3 procházení/den
- Podpora: vstupenky
A/B testování a optimalizaceCMP kompatibilní s IAB TCFstandard IAB GPPdalší uživatelské účty
Standard
3 webové stránky nebo aplikace
- 1 milion zobrazení / měsíc vč.
- další Zobrazení:0,05 € / 1000
- V souladu s GDPR
- CMP kompatibilní s IAB TCF
- standard IAB GPP
- Přizpůsobitelné designy
- A/B testování a optimalizace
- 10 procházení/den
- Podpora: Vstupenka a e-mail
další uživatelské účty
Agency
20 webových stránek nebo aplikací
- 10 milionů zobrazení / měsíc vč.
- další Zobrazení:0.02 € / 1000
- V souladu s GDPR
- CMP kompatibilní s IAB TCF
- standard IAB GPP
- Přizpůsobitelné designy
- A/B testování a optimalizace
- 100 procházení/den
- 10 dodatečných uživatelské účty
- Podpora: Vstupenka, e-mail a telefon
Správce osobních účtů
Enterprise
- Jakékoli zobrazení / měsíc
- další Zobrazení:0.02 € / 1000
- V souladu s GDPR
- CMP kompatibilní s IAB TCF
- standard IAB GPP
- Přizpůsobitelné designy
- A/B testování a optimalizace
- Jakékoli procházení/den
- jakýkoli dodatek. uživatelské účty
- Podpora: Vstupenka, e-mail a telefon
- Správce osobních účtů
Odpovědnost a sankce
- Podle čl. 82 odst. 1 písm. 2 GDPR , každý odpovědný za zpracování odpovídá za škodu. Vzhledem k tomu, že návštěvník na vašem webu dává souhlas se zpracováním osobních údajů, odpovídáte za správu souhlasů v souladu s GDPR.
- Podle čl. 83 odst. 1 písm. 1 GDPR musí být v každém jednotlivém případě účinné, přiměřené a (výslovně!) odrazující. Výše sankcí závisí na typu a závažnosti provinění proti GDPR cookies. Zákonodárce přikládá ochraně údajů značný význam. Vaši zákazníci to vidí stejně. Soulad s GDPR je tedy ve vašem nejlepším zájmu jak z finančních důvodů, tak z důvodů dobré pověsti.
- Příklad: Porušení souhlasu (jako je článek 9 GDPR) nebo porušení práv dotčených osob může mít za následek pokutu až 20 milionů eur nebo 4 % celosvětového ročního obratu ; počítá se vyšší částka.
- Vymáhání GDPR se v posledních letech zpřísnilo, za porušení se udělují nemalé pokuty. Nedávné rozsudky ukázaly, že jak správci údajů, tak zpracovatelé údajů mohou nést stejnou odpovědnost. Zvláště bylo zdůrazněno porušení mezinárodních směrnic pro přenos dat, stejně jako rozmístění nevyhovujících bannerů cookie a nezákonné zpracování dat dětí. V důsledku toho by společnosti měly neustále revidovat a přizpůsobovat své postupy ochrany údajů, aby se vyhnuly vysokým pokutám a splnily požadavky GDPR.
Kontrola webu GDPR
S naší bezplatnou kontrolou webu GDPR můžete zkontrolovat, zda váš web vyhovuje GDPR. Prohledávač souborů cookie integrovaný ve consentmanager provádí tuto kontrolu webu GDPR několikrát denně, aby našel a kategorizoval nové poskytovatele a soubory cookie. Takže jste vždy na bezpečné straně.
Nyní se ujistěte, že váš web odpovídá TTDSG/TDDDG
- Zákon o ochraně dat v telekomunikačních digitálních službách (TDDDG) nahrazuje TTDSG a byl aktualizován 14. května 2024. Byl upraven tak, aby uvedl německé právo do souladu s Evropským zákonem o digitálních službách (DSA). (TDDDG) chrání telekomunikační tajemství a vytváří zvláštní předpisy pro ochranu osobních údajů v telekomunikacích a digitálních službách. Stanoví požadavky na soukromí týkající se příchozích hovorů, blokování ID volajícího, automatického přesměrování hovorů a adresářů koncových uživatelů. Poskytovatelé digitálních služeb musí přijmout technická a organizační opatření k ochraně dat a poskytovat informace o zásobách a údajích o využití. Zákon také upravuje ochranu soukromí pro koncová zařízení a určuje odpovědné dozorové orgány pro ochranu dat v telekomunikacích s přihlédnutím k povinnostem podle státního práva a spolkového zákona o ochraně dat.
- Otestujte consentmanager a nabídněte svým návštěvníkům hmatatelnou přidanou hodnotu , která vytvoří důvěru. V posledních měsících se objevují zprávy o úniku dat a nedostatečné ochraně soukromí. Profesionálním dotazem od správce souhlasu dáte svým návštěvníkům najevo, že toto téma berete velmi vážně.
- A co víc: hned od začátku svěřujete všechna rozhodnutí transparentně do rukou svých potenciálních zákazníků. To bude mít pozitivní vliv na image a serióznost vašeho webu . Nejen, že zajišťují dodržování zákona o ochraně osobních údajů, ale aktivně investují do spokojenosti návštěvníků. Hodnocení a konverze lze optimalizovat snížením míry okamžitého opuštění a prodloužením doby pobytu.
- Zde se můžete přesvědčit, že se vám consentmanager může vyplatit nejen na důležité úrovni ochrany dat. Nový zákon o údajích byl strategicky důležitý nejpozději od přijetí rozhodnutí. Se consentmanager můžete implementovat holistické řešení, ze kterého budete jako provozovatel webu těžit na mnoha úrovních. První kroky můžete udělat hned teď.
Historie GDPR
Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.
Pomohli jsme již více než 25 000 webům splnit požadavky GDPR, TDDDG a ePrivacy
Mezi naše klienty patří některé z největších webových stránek a nejznámější značky na světě.
… a mnoho dalších.
Často kladené otázky
Nejste si jisti, zda potřebujete CMP?
Abychom vám pomohli s věcmi, jako je GDPR, CMP a souhlas, sepsali jsme zde nejčastější dotazy.
V souladu s nařízením o ePrivacy a GDPR musí být soubory cookie vybrány prostřednictvím přihlášení. To znamená, že předem nejsou vybrány žádné (výchozí). Pokud chcete povolit zpracování příslušné kategorie, musíte podle GDPR výslovně a aktivně souhlasit s cookies. Banner o souborech cookie GDPR vysvětluje typy souborů cookie a jejich použití. Souhlas je povinný pouze pro ty GDPR cookies, které zajišťují fungování webu.
Pomocí naší bezplatné kontroly webu GDPR můžete zkontrolovat, zda váš web správně přijímá soubory cookie GDPR
klade. S Consentmanager se kontrola shody provádí automaticky.
Aby byly soubory cookie v souladu s GDPR, vyžadují souhlas uživatele. musíte ho
informovat komplexně a kompletně pomocí banneru GDPR cookie. Podle GDPR jsou to cookies
blokovat bez souhlasu.
Upozorňujeme, že nemůžeme poskytovat právní poradenství. Některé body tohoto FAQ se také mohou v průběhu času měnit nebo být soudy vykládány odlišně. Proto se vždy poraďte se svým právníkem!