Správce souhlasu se soubory cookie pro maloobchod / elektronický obchod

Vzestup mobilních aplikací zvýšil množství dat shromážděných od spotřebitelů. To vyvolalo obavy o soukromí a bezpečnost maloobchodu. Aby společnosti mohly nabízet lepší maloobchodní služby, musí na svých webových stránkách shromažďovat a vyhodnocovat údaje o zákaznících. Jak tedy mohou maloobchodníci přimět své zákazníky, aby souhlasili se sledováním a soubory cookie? S Consentmanager to můžete dělat efektivně a vždy v souladu se zákonem.

Consent Solution Retail & E-Commerce

Doporučeno mnoha weby elektronického obchodu

GDPR Retail: Jak získám platný souhlas?

  • Musíte zajistit, aby lidé rozuměli tomu, s čím souhlasí, když vám dávají své osobní údaje. Podle GDPR musí být souhlas svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný .

    • Souhlas je bezplatný , pokud může zákazník stránky používat i bez analytických cookies (logicky nelze zrušit výběr technicky nezbytných cookies). Consentmanager automaticky blokuje všechny cookies bez souhlasu . To zajišťuje, že jste na bezpečné straně.

    • Souhlas je konkrétní , pokud lze povolit jednotlivé soubory cookie a souhlas nemusí být obecný. To také znamená, že konkrétní výběr musí mít uživatel možnost kdykoli změnit. S bannery souhlasu s cookies od Consentmanager jsou samostatné souhlasy snadno možné a spravovatelné. Podle GDPR mají zákazníci také právo na informace a výmaz. To znamená, že na požádání musíte být schopni vyhledat nebo smazat jednotlivé soubory cookie. Zvažte časové a pracovní zdroje potřebné pouze pro tento legislativní požadavek. Consentmanager tento proces zjednodušuje a urychluje.

    • Souhlas je informovaný , pokud zákazníka úplně a transparentně poučíte o přesných údajích a jejich použití (zpracování/předání třetím stranám). Upozornění na cookies Consentmanager jsou vždy v souladu se zákonem a jsou k dispozici ve více než 30 jazycích.

    • Souhlas je jednoznačný , pokud se jedná o opt-in postup a zákazník aktivně vyjadřuje svou vůli zaškrtnutím možností. Předvolené možnosti zaškrtávacích polí nejsou povoleny. Bannery cookie Consentmanager se řídí mezinárodním standardem TCF 2.0 (Transparency Consent Framework).

  • Mnoho bannerů cookie není navrženo tak, aby bylo v souladu s právními předpisy a nesou vysoké riziko varování. Pokud provozujete internetový obchod v maloobchodě nebo jste během pandemie koronaviru zcela závislí na svých webových stránkách, měli byste zajistit vysokou úroveň právní ochrany a ochrany dat v elektronickém obchodování pomocí Consentmanager.

Doporučeno právníky a úředníky pro ochranu osobních údajů

Kde vás můžeme vyzvednout?

Marketingoví manažeři, manažeři CRM a prodejci jsou často skeptičtí ke sběru dat kvůli mnoha nařízením GDPR. Sběr dat musí být prováděn řádně, jinak to může vést ke ztrátě soukromí a tím k pokutám. Nesbírání dat není možné, protože marketingové kampaně musí být přizpůsobeny cílovému publiku.

Maloobchodní problémy se správou souhlasu

Poznávání a analýza cílové skupiny je pro obchodníky mnohem lepší v e-commerce než ve stacionárním obchodě vzhledem k množství dat a zpracování dat. Tam zákazníci přicházejí a odcházejí anonymně, aniž by zanechali jakékoli stopy.

Díky Google Analytics, cookies & Co. máte komplexnější přehled o svém e-shopu a můžete tak efektivněji nastavovat své kampaně a strategie. Zákazníci mají zároveň radost ze správných produktů nebo nabídek. S personalizovanými kampaněmi, které odpovídají preferencím zákazníků, dosáhnete mnohem lepších výsledků a své know-how využijete i pro lokální obchod.

Celá výzva správy souhlasu spočívá v personalizaci . Přizpůsobíte se volbám svých zákazníků a požádáte je, aby si vybrali, jak s vámi chtějí komunikovat. To jim dává kontrolu nad svými preferencemi. Zákaznicky orientovaný marketing je důležitou součástí každého podnikání.

Podnik musí pochopit, jak používat správné nástroje k dosažení svých cílů. Podnik také potřebuje vědět, jaké informace potřebuje od svých zákazníků shromažďovat.

Vytvořte důvěru pomocí správy souhlasu

Zpracování osobních údajů na internetu je jednou z nejcitlivějších otázek z hlediska ochrany dat v maloobchodě. Neposuzujte proto předpisy v ochraně dat jako nutné zlo, ale využijte je jako konkurenční výhodu: Ukažte svým zákazníkům, že chráníte osobní údaje a plně podporujete potřeby své cílové skupiny. Budujte důvěru.

Samozřejmě to začíná dodržováním nařízení GDPR o bannerech cookie. Ale s Consentmanagerem jdete ještě dál: Navrhnete design podle svých přání a při prvním kontaktu ukážete nastavení firemní identity. Udělejte z banneru cookie součást vaší značky. Tím je zajištěna hodnota uznání vaší značky.

Kromě toho je zpracování údajů povoleno pouze s výslovným souhlasem. Zákazníci mohou tento souhlas kdykoli odvolat. K tomu stačí jednoduchý e-mail. Práva na zpracování údajů zůstávají zachována i po odvolání souhlasu. Lze také požádat o omezení zpracování údajů.

Díky jednoduché administraci souhlasu s cookies zpracujete dotazy zákazníků rychle a spolehlivě. I když je souhlas pro tuto chvíli odvolán, využili jste příležitosti udělat vynikající a profesionální dojem. To je moderní zákaznická loajalita.

Převezměte kontrolu nad svým zákazníkem

Ochrana dat je více než jen ochrana osobních údajů. Jde o to dát zákazníkům kontrolu nad tím, jak jsou jejich data využívána. Ujistěte se, že shromažďujete zpětnou vazbu od uživatelů a využíváte ji ke zlepšení svého produktu . Vaši uživatelé by měli být s vaším produktem spokojeni, a pokud nejsou, proveďte změny, abyste problém vyřešili

Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Použitelnost a spokojenost zákazníků díky Consentmanager

S Consentmanager zlepšujete zpětnou vazbu od zákazníků a uživatelskou zkušenost několika způsoby. Máme dlouholeté zkušenosti s optimálním návrhem, umístěním atd. cookie bannerů. A/B testy s automatickou optimalizací a vyhodnocením zvyšují míru schvalování a snižují míru okamžitého opuštění.

Stejně jako v kamenném maloobchodě můžete prodávat pouze tehdy, když zákazníci projdou dveřmi a vstoupí do vaší prodejny, je nutné zadat i váš web. S Consentmanager zvýšíte počet potenciálních zákazníků, kteří překročí prah.

Větší přijímání souborů cookie a delší pobyt vám poskytne podrobné informace o chování uživatelů na vašich webových stránkách. Tímto způsobem můžete jak vylepšovat svůj web , tak sbírat poznatky o zájmech a preferencích vaší cílové skupiny.

Lepší zákaznická zkušenost vede k vyššímu konverznímu poměru, tedy většímu prodeji, a v kombinaci s délkou pobytu a nízkou mírou okamžitého opuštění vysílá důležité signály do vyhledávačů, jako je Google nebo Bing. Dobrá správa souhlasů se tak stává součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Pozitivní zkušenost s vaším webem je pak patrná ve stacionárním obchodě, protože vaše značka je spojena s důvěrou, použitelností, bezpečností a dostupností.

Mimochodem: Consentmanager lze integrovat rychle a snadno

Pro používání Consentmanageru není nutná žádná změna v systému vašeho obchodu: Náš nástroj cookie je kompatibilní se všemi běžnými systémy: od WordPress přes Typo3, WooCommerce a Shopware až po Drupal, Joomla a mnoho dalších. Consentmanager také snadno spolupracuje se všemi důležitými analytickými nástroji, jako je Google Tag Manager, Google Analytics a mnoho dalších.

Často kladené otázky

Nejste si jisti, zda potřebujete CMP?

Abychom vám pomohli s věcmi, jako je GDPR, CMP a souhlas, sepsali jsme zde nejčastější dotazy.

Správa souhlasu je proces, který pomáhá maloobchodníkům pochopit, co od nich zákazníci chtějí a jak s nimi komunikují . Tyto informace se používají k vytváření lepších zákaznických zkušeností, což v konečném důsledku vede k vyšším prodejům.

Souhlas s cookies je o souhlasu uživatele s nastavením a zpracováním technicky nepotřebných cookies a osobních údajů. Zákazníci mohou například zabránit nebo konkrétně omezit sledování třetími stranami. Oznámení o souborech cookie umožňuje uživatelům přesně vědět, co se shromažďuje, jak je zpracováváno a jejich práva.

S Consentmanager je Consent Management Provider (CMP) máte právní jistotu ohledně souhlasu s cookies a GDPR. Zvýšíte také spokojenost zákazníků a míru schvalování. Získáte tak hlubší vhled do vaší cílové skupiny, umožní vám optimalizovat vaše webové stránky a produkty nebo služby a dosáhnout lepších konverzních poměrů.

Upozorňujeme, že nemůžeme poskytovat právní poradenství. Některé body tohoto FAQ se také mohou v průběhu času měnit nebo být soudy vykládány odlišně. Proto se vždy poraďte se svým právníkem!