Správce souhlasu se soubory cookie pro maloobchod / elektronický obchod
Vzestup mobilních aplikací zvýšil množství dat shromážděných od spotřebitelů. To vyvolalo obavy o soukromí a bezpečnost maloobchodu. Aby společnosti mohly nabízet lepší maloobchodní služby, musí na svých webových stránkách shromažďovat a vyhodnocovat údaje o zákaznících. Jak tedy mohou maloobchodníci přimět své zákazníky, aby souhlasili se sledováním a soubory cookie? S Consentmanager to můžete dělat efektivně a vždy v souladu se zákonem.
Doporučeno mnoha weby elektronického obchodu
GDPR Retail: Jak získám platný souhlas?
Musíte zajistit, aby lidé rozuměli tomu, s čím souhlasí, když vám dávají své osobní údaje. Podle GDPR musí být souhlas svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný .
Souhlas je bezplatný , pokud může zákazník stránky používat i bez analytických cookies (logicky nelze zrušit výběr technicky nezbytných cookies). Consentmanager automaticky blokuje všechny cookies bez souhlasu . To zajišťuje, že jste na bezpečné straně.
Souhlas je konkrétní , pokud lze povolit jednotlivé soubory cookie a souhlas nemusí být obecný. To také znamená, že konkrétní výběr musí mít uživatel možnost kdykoli změnit. S bannery souhlasu s cookies od Consentmanager jsou samostatné souhlasy snadno možné a spravovatelné. Podle GDPR mají zákazníci také právo na informace a výmaz. To znamená, že na požádání musíte být schopni vyhledat nebo smazat jednotlivé soubory cookie. Zvažte časové a pracovní zdroje potřebné pouze pro tento legislativní požadavek. Consentmanager tento proces zjednodušuje a urychluje.
Souhlas je informovaný , pokud zákazníka úplně a transparentně poučíte o přesných údajích a jejich použití (zpracování/předání třetím stranám). Upozornění na cookies Consentmanager jsou vždy v souladu se zákonem a jsou k dispozici ve více než 30 jazycích.
Souhlas je jednoznačný , pokud se jedná o opt-in postup a zákazník aktivně vyjadřuje svou vůli zaškrtnutím možností. Předvolené možnosti zaškrtávacích polí nejsou povoleny. Bannery cookie Consentmanager se řídí mezinárodním standardem TCF 2.0 (Transparency Consent Framework).
Mnoho bannerů cookie není navrženo tak, aby bylo v souladu s právními předpisy a nesou vysoké riziko varování. Pokud provozujete internetový obchod v maloobchodě nebo jste během pandemie koronaviru zcela závislí na svých webových stránkách, měli byste zajistit vysokou úroveň právní ochrany a ochrany dat v elektronickém obchodování pomocí Consentmanager.
Doporučeno právníky a úředníky pro ochranu osobních údajů
Kde vás můžeme vyzvednout?
Marketingoví manažeři, manažeři CRM a prodejci jsou často skeptičtí ke sběru dat kvůli mnoha nařízením GDPR. Sběr dat musí být prováděn řádně, jinak to může vést ke ztrátě soukromí a tím k pokutám. Nesbírání dat není možné, protože marketingové kampaně musí být přizpůsobeny cílovému publiku.
Maloobchodní problémy se správou souhlasu
Poznávání a analýza cílové skupiny je pro obchodníky mnohem lepší v e-commerce než ve stacionárním obchodě vzhledem k množství dat a zpracování dat. Tam zákazníci přicházejí a odcházejí anonymně, aniž by zanechali jakékoli stopy.
Díky Google Analytics, cookies & Co. máte komplexnější přehled o svém e-shopu a můžete tak efektivněji nastavovat své kampaně a strategie. Zákazníci mají zároveň radost ze správných produktů nebo nabídek. S personalizovanými kampaněmi, které odpovídají preferencím zákazníků, dosáhnete mnohem lepších výsledků a své know-how využijete i pro lokální obchod.
Celá výzva správy souhlasu spočívá v personalizaci . Přizpůsobíte se volbám svých zákazníků a požádáte je, aby si vybrali, jak s vámi chtějí komunikovat. To jim dává kontrolu nad svými preferencemi. Zákaznicky orientovaný marketing je důležitou součástí každého podnikání.
Podnik musí pochopit, jak používat správné nástroje k dosažení svých cílů. Podnik také potřebuje vědět, jaké informace potřebuje od svých zákazníků shromažďovat.
Vytvořte důvěru pomocí správy souhlasu
Zpracování osobních údajů na internetu je jednou z nejcitlivějších otázek z hlediska ochrany dat v maloobchodě. Neposuzujte proto předpisy v ochraně dat jako nutné zlo, ale využijte je jako konkurenční výhodu: Ukažte svým zákazníkům, že chráníte osobní údaje a plně podporujete potřeby své cílové skupiny. Budujte důvěru.
Samozřejmě to začíná dodržováním nařízení GDPR o bannerech cookie. Ale s Consentmanagerem jdete ještě dál: Navrhnete design podle svých přání a při prvním kontaktu ukážete nastavení firemní identity. Udělejte z banneru cookie součást vaší značky. Tím je zajištěna hodnota uznání vaší značky.
Kromě toho je zpracování údajů povoleno pouze s výslovným souhlasem. Zákazníci mohou tento souhlas kdykoli odvolat. K tomu stačí jednoduchý e-mail. Práva na zpracování údajů zůstávají zachována i po odvolání souhlasu. Lze také požádat o omezení zpracování údajů.
Díky jednoduché administraci souhlasu s cookies zpracujete dotazy zákazníků rychle a spolehlivě. I když je souhlas pro tuto chvíli odvolán, využili jste příležitosti udělat vynikající a profesionální dojem. To je moderní zákaznická loajalita.
Převezměte kontrolu nad svým zákazníkem
Ochrana dat je více než jen ochrana osobních údajů. Jde o to dát zákazníkům kontrolu nad tím, jak jsou jejich data využívána. Ujistěte se, že shromažďujete zpětnou vazbu od uživatelů a využíváte ji ke zlepšení svého produktu . Vaši uživatelé by měli být s vaším produktem spokojeni, a pokud nejsou, proveďte změny, abyste problém vyřešili
Použitelnost a spokojenost zákazníků díky Consentmanager
S Consentmanager zlepšujete zpětnou vazbu od zákazníků a uživatelskou zkušenost několika způsoby. Máme dlouholeté zkušenosti s optimálním návrhem, umístěním atd. cookie bannerů. A/B testy s automatickou optimalizací a vyhodnocením zvyšují míru schvalování a snižují míru okamžitého opuštění.
Stejně jako v kamenném maloobchodě můžete prodávat pouze tehdy, když zákazníci projdou dveřmi a vstoupí do vaší prodejny, je nutné zadat i váš web. S Consentmanager zvýšíte počet potenciálních zákazníků, kteří překročí prah.
Větší přijímání souborů cookie a delší pobyt vám poskytne podrobné informace o chování uživatelů na vašich webových stránkách. Tímto způsobem můžete jak vylepšovat svůj web , tak sbírat poznatky o zájmech a preferencích vaší cílové skupiny.
Lepší zákaznická zkušenost vede k vyššímu konverznímu poměru, tedy většímu prodeji, a v kombinaci s délkou pobytu a nízkou mírou okamžitého opuštění vysílá důležité signály do vyhledávačů, jako je Google nebo Bing. Dobrá správa souhlasů se tak stává součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Pozitivní zkušenost s vaším webem je pak patrná ve stacionárním obchodě, protože vaše značka je spojena s důvěrou, použitelností, bezpečností a dostupností.
Mimochodem: Consentmanager lze integrovat rychle a snadno
Pro používání Consentmanageru není nutná žádná změna v systému vašeho obchodu: Náš nástroj cookie je kompatibilní se všemi běžnými systémy: od WordPress přes Typo3, WooCommerce a Shopware až po Drupal, Joomla a mnoho dalších. Consentmanager také snadno spolupracuje se všemi důležitými analytickými nástroji, jako je Google Tag Manager, Google Analytics a mnoho dalších.
Často kladené otázky
Nejste si jisti, zda potřebujete CMP?
Abychom vám pomohli s věcmi, jako je GDPR, CMP a souhlas, sepsali jsme zde nejčastější dotazy.
Správa souhlasu je proces, který pomáhá maloobchodníkům pochopit, co od nich zákazníci chtějí a jak s nimi komunikují . Tyto informace se používají k vytváření lepších zákaznických zkušeností, což v konečném důsledku vede k vyšším prodejům.
Souhlas s cookies je o souhlasu uživatele s nastavením a zpracováním technicky nepotřebných cookies a osobních údajů. Zákazníci mohou například zabránit nebo konkrétně omezit sledování třetími stranami. Oznámení o souborech cookie umožňuje uživatelům přesně vědět, co se shromažďuje, jak je zpracováváno a jejich práva.
S Consentmanager je Consent Management Provider (CMP) máte právní jistotu ohledně souhlasu s cookies a GDPR. Zvýšíte také spokojenost zákazníků a míru schvalování. Získáte tak hlubší vhled do vaší cílové skupiny, umožní vám optimalizovat vaše webové stránky a produkty nebo služby a dosáhnout lepších konverzních poměrů.
Upozorňujeme, že nemůžeme poskytovat právní poradenství. Některé body tohoto FAQ se také mohou v průběhu času měnit nebo být soudy vykládány odlišně. Proto se vždy poraďte se svým právníkem!