Nový

Soubory cookie: Nejčastější chyby, kterým je třeba se vyhnout


Muž a žena sedí u stolu s notebookem

Kromě zásad ochrany osobních údajů je stejně důležitým prvkem obecné ochrany údajů banner cookie na webových stránkách, ale stále přibývá stížností na zavádějící bannery cookie.
S pokutami na rok 2022 jsme v současné době ve stavu, kdy by provozovatelé webových stránek měli být velmi opatrní při procházení minovým polem ochrany soukromí. Určitě nechcete přitahovat pozornost úřadů na ochranu osobních údajů nebo právníků (pamatujete na varovnou vlnu Google Fonts 🤯?).

Z tohoto důvodu se v tomto článku věnujeme 5 nejčastějším chybám při používání cookie bannerů, abychom vás jako provozovatele webu ochránili před případnými pokutami a zároveň optimalizovali uživatelskou zkušenost pro vaše zákazníky.

Pokud spěcháte, klikněte na následující odkazy (zcela zdarma!) a staňte se nyní v souladu s GDPR :
🚀 Nechte si naskenovat svůj web →
🚀 Vytvořte banner cookie během několika minut →

Chyba č. 1: Nezobrazují jasná tlačítka „Souhlasím“ a „Odmítnout“.

První a pravděpodobně nejčastější chybou, kterou dnes vidíte, je nedostatek jasných tlačítek „Souhlasím“ a „Odmítnout“, což je povinné pro banner cookie vyhovující GDPR. Podle GDPR musí být návštěvníci vašeho webu schopni rozpoznat tlačítka „Odmítnout“ i „Souhlasím“. Všimněte si, že obě tlačítka by měla být stejně rozpoznatelná .

Pamatujete si na titulky na začátku roku 2022, kdy Google oznámil, že do svých bannerů cookie přidá tlačítko „zakázat vše“? To byl minimální požadavek pro použití banneru cookie v souladu s GDPR, ale také určující moment, který definoval potřebu tohoto opatření. A to díky rozhodnutí CNIL (French Data Protection Agency), která jen v lednu 2022 udělila Googlu pokutu v celkové výši 150 milionů eur (včetně YouTube!).

✅ Postupujte podle níže uvedeného příkladu a použijte pro svůj web generátor bannerů cookie správce souhlasu, abyste zajistili, že vaše oznámení o souborech cookie bude zobrazovat tlačítka „Souhlasím“ a „Odmítnout“. Náš systém vám také ukáže, které návrhy cookie bannerů nedoporučujeme.

snímek obrazovky se dvěma snímky obrazovky se zaškrtnutím

Chyba č. 2: Neblokování souborů cookie před udělením souhlasu

Další častou chybou, kterou mnoho bannerů cookie dělá, je neblokování souborů cookie před udělením souhlasu.

Co znamená předchozí blok a jak tento mechanismus funguje?

Všechny nepodstatné soubory cookie musí být zablokovány, než uživatel dá souhlas. To znamená, že váš web by měl být schopen zastavit spouštění souborů cookie před udělením souhlasu. To může být docela technický úkol, pokud sami nespravujete obsah svých webových stránek. Zkontrolujte proto všechny aktivní pluginy, které používají cookies na pozadí. A pokud si nejste jisti, může vám skvěle pomoci skener cookies . Většina služeb to dnes nabízí zdarma a díky tomu můžete najít všechny pluginy, které jsou aktuálně aktivní na vašem webu.

✅ Po zjištění, které z vašich služeb používají soubory cookie, se ujistěte, že jste nastavili blokování před skripty. Chcete-li získat podrobnější pokyny, jak blokovat soubory cookie, klikněte zde .

Chyba č. 3: Uživatelé nemají žádný způsob, jak svůj souhlas změnit nebo odvolat

Hlavním nedostatkem nevyhovujícího banneru cookie na webové stránce je, že pokud uživatel změní názor, nemá možnost se vrátit a změnit své nastavení. Mnoho provozovatelů webových stránek tuto možnost z vizuálních důvodů zanedbává. Umístění widgetu na stranu stránky nemusí být příliš estetické. Ujistěte se však, že podle GDPR je to pro bannery cookie povinné. Vaši uživatelé si musí být vědomi toho, že mohou své preference kdykoli změnit, a vy jim musíte poskytnout snadný způsob, jak to udělat.

✅ Ujistěte se, že po přijetí nebo odmítnutí cookies se uživatel může vrátit na váš banner s cookies jednoduchým kliknutím na obrazovku vašeho webu.

S nástrojem cookie Conversionmanager lze widget 100% přizpůsobit designu vašeho webu: logo, umístění, písmo do nejmenších detailů!

snímek obrazovky počítače s více zaškrtávacími políčky ikon nastavení

Chyba č. 4: Váš banner cookie není aktuální

Aktuální zásady propojené ve vašich bannerech se soubory cookie jsou nezbytným předpokladem pro to, aby vaši uživatelé mohli zákonně uplatňovat svá práva. Z tohoto důvodu byste se měli držet dál od nástrojů pro dodržování předpisů, které nabízejí zásady jednorázového nákupu. Mohou být levnější, ale uvědomte si , že vaše zásady mohou být zastaralé . V posledních letech se základní otázky ochrany údajů měnily alespoň každých 6 měsíců a byly přidány nové země/regiony. V tomto případě již nejste chráněni, jakmile se změní legislativa. A jak víte, krajina zákonů na ochranu soukromí se neustále vyvíjí.

✅ Ujistěte se, že používáte generátor cookie bannerů, který automaticky aktualizuje vaše zásady a případně banner v případě změny legislativy. Také se ujistěte, že dodržujete zákony v geografické oblasti vašich uživatelů a v regionu, kde vaše firma působí.

snímek obrazovky počítače se zvýrazněným upozorněním na soubory cookie a zpracování dat

snímek obrazovky panelu nastavení cílení webové stránky

Chyba č. 5: Používáte tmavé vzory

Dark Patterns, jiné slovo pro zavádějící designové vzory, je termín vytvořený Harrym Brignullem 28. července 2010 registrací darkpatterns.org. Jsou to praktiky, které vedou uživatele k rozhodnutí, které nezamýšlel. Děje se tak pomocí vizuálních triků, kterými lze uživatele emocionálně přimět k rozhodnutí, které je pro něj nevýhodné. V případě bannerů cookie to může mít podobu:

  • Předem vybraná zaškrtávací políčka
  • Nahrazení tlačítka „Odmítnout“ tlačítkem „Nastavení“.
  • Definice marketingových cookies jako nezbytných cookies
  • Barva tlačítka Souhlasím je výraznější než tlačítka Odmítnout a dává přednost jednomu tlačítku před druhým
  • Žádná možnost odmítnout všechny soubory cookie, ale místo toho se odhlásit z jednotlivých kategorií na základě oprávněných zájmů

✅ Uživatel se nesmí cítit přesvědčován nebo nucen k přijímání cookies. Ujistěte se proto, že vaše upozornění na soubory cookie neobsahuje žádné optické triky a že splňujete požadavky GDPR na soubory cookie.

Tady nehněte prstem a dobře se připravte na rok 2023! S bannerem cookie správce souhlasu se vyhnete těmto běžným chybám (a tím i pokutám) a mnoha dalším, nad kterými byste neměli trávit svůj drahocenný čas.

Objevte banner cookie správce souhlasu !


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]