Že jo

Zásady společnosti Google pro souhlas uživatele z EU: Co společnosti potřebují vědět


Obrázek ruky držící telefon s obrazovkou zobrazující stránku vyhledávání Google

Zásady Google pro souhlas uživatele z EU stanoví konkrétní požadavky, které musí majitelé stránek, inzerenti, společnosti a další strany dodržovat při používání služeb Google, jako je Google Ads. Zásady odrážejí požadavky právních předpisů na ochranu údajů v Evropě, zejména GDPR a směrnice o soukromí a elektronických komunikacích, a vztahují se proto na uživatele zacílené na koncové uživatele v Evropském hospodářském prostoru (EHP) a Spojeném království. Uživatelé, kteří nedodržují Zásady souhlasu uživatele Google EU, proto nebudou moci na svých webových stránkách používat služby Google. Níže se blíže podíváme na politiku a opatření, která by společnosti měly podniknout.

Zásady EU pro souhlas uživatele, které byly zavedeny v roce 2015, prošly významnými změnami, zejména v roce 2018, kdy vstoupilo v platnost GDPR. Tyto změny byly vyvolány potřebou silnějších metod souhlasu uživatelů, které vyžadují, aby uživatelé poskytli informovaný a výslovný souhlas předtím, než budou soubory cookie a další sledovací technologie uloženy nebo zpřístupněny na jejich zařízeních. A s aktualizací společnosti Google z května 2022 společnost tento požadavek splnila tím, že od svých uživatelů Google Ads a dalších služeb vyžaduje, aby získali platný souhlas od uživatelů v Evropské unii (EU/EHP) a Spojeném království.

Zásady společnosti Google pro souhlas uživatele z EU konkrétně vyžadují, aby provozovatelé webových stránek a vývojáři aplikací poskytovali koncovým uživatelům jasné a snadno dostupné informace o shromažďování a zpracování jejich osobních údajů. Musí také identifikovat každou stranu, která obdržela osobní údaje od uživatelů, aby získala jejich souhlas s používáním souborů cookie nebo mobilních identifikátorů.

Kdo musí dodržovat zásady společnosti Google pro souhlas uživatele z EU?

Zásady pro souhlas uživatele z EU se vztahují především na provozovatele webových stránek, vývojáře aplikací a inzerenty, kteří používají produkty Google a cílí na koncové uživatele v Evropském hospodářském prostoru (EHP) a Spojeném království (Spojené království). To znamená, že inzerenti a provozovatelé webových stránek, kteří používají produkty Google, jako jsou Google Ads a Google AdSense, musí tyto zásady dodržovat. V opačném případě riskujete zablokování vašeho profilu Google!
EHP zahrnuje členské státy EU a také Island, Lichtenštejnsko a Norsko. Pokud sídlíte v EHP nebo Spojeném království a váš web nebo aplikace je zaměřena na uživatele v těchto regionech, musíte dodržovat tyto zásady.

Jak lze zajistit soulad se zásadami EU pro souhlas uživatele?

Dodržování zásad EU pro souhlas uživatele lze zajistit prostřednictvím

  • Poskytovat uživatelům jasné a snadno dostupné informace o shromažďování a používání jejich osobních údajů, např. B. prostřednictvím zásad ochrany osobních údajů nebo zásad používání souborů cookie v závislosti na aktivitách vaší společnosti.
  • Získejte výslovný souhlas od uživatelů prostřednictvím mechanismů, jako jsou tlačítka „Souhlasím“ nebo „Souhlasím“, banner na soubory cookie nebo upozornění na soubory cookie.
  • Identifikujte všechny strany (včetně společnosti Google) oprávněné shromažďovat osobní údaje od uživatelů a sdílet tyto informace s uživateli. Tento seznam můžete také zobrazit ve svém banneru cookie.
  • Odkaz na zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google, abyste informovali uživatele o tom, jak společnost Google používá jejich osobní údaje.
  • A co je nejdůležitější, použijte platformu pro správu souhlasu (CMP), jako je consentmanager , abyste zjednodušili všechny výše uvedené kroky.

Vaše kritéria pro výběr CMP pro soulad:

Existují různé způsoby, jak vytvořit mechanismy souhlasu, včetně interních a externích platforem pro správu souhlasu.

Google nabízí seznam certifikovaných řešení pro získání souhlasu (jako my!) pro Ad Manager a AdMob, která pomáhají zjednodušit úsilí o dodržování předpisů. Spolupráce s CMP a používání rámců, jako je Transparency and Consent Framework (TCF) organizace IAB Europe, může dále zajistit soulad.

Při výběru CMP, který splňuje zásady EU pro souhlas uživatele, je třeba vzít v úvahu následující kritéria:

  • Řešení by mělo umožnit jasný a informovaný souhlas uživatelů s používáním cookies a osobních údajů.
  • Měl by poskytovat možnosti přizpůsobení tak, aby odrážely vaše konkrétní okolnosti a možnosti nabízené uživatelům.
  • Měl by být integrován do rámce transparentnosti a souhlasu IAB Europe (TCF) , protože společnost Google oznámila, že certifikovaní CMP musí spolupracovat s TCF, aby mohli zobrazovat reklamy v EHP a Spojeném království. Pro jistotu začněte nyní se consentmanager jako vaší certifikovanou platformou Google.
  • Řešení by mělo být schopno identifikovat všechny strany, které shromažďují uživatelská data, včetně společnosti Google, a tyto informace uživatelům zpřístupnit.
  • Měl by poskytnout mechanismus pro uchovávání záznamů o souhlasu uživatelů.

Se consentmanager , což je platforma pro správu souhlasu certifikovaná společností Google, uděláte správnou (a vyhovující) volbu. Začněte ještě dnes!


více komentářů

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Nový, Všeobecné

Zpravodaj 11/2024

Cookie crawler je nyní k dispozici také jako samostatný nástroj Náš prohledávač Cookie Crawler je nyní ještě všestrannější a flexibilnější! Od této chvíle jej můžete používat také jako samostatný nástroj – bez nutnosti vytvářet samostatné CMP. Samostatná možnost je vhodná pro zákazníky, kteří (zatím) nechtějí přepnout banner na cookie na consentmanager , ale chtějí zkontrolovat […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Audit souborů cookie pro webové stránky: Jak to provést ručně nebo pomocí skeneru souborů cookie

Jako provozovatel webových stránek jste odpovědní za údaje svých uživatelů, které vaše webové stránky shromažďují a ukládají prostřednictvím souborů cookie. Jakýkoli soubor cookie, který je aktivní na vašem webu, může potenciálně způsobit problémy s ochranou osobních údajů – zejména pokud není používán k zamýšlenému účelu, nebo, což je důležitější, pokud je uložen v jejich prohlížečích […]