Podle oficiálního oznámení společnosti Google vyprší lhůta pro používání režimu souhlasu Google v2 pro určité weby a aplikace na začátku roku 2024, v březnu.
Jak je uvedeno na naší vyhrazené stránce Google Consent Mode v2 , všechny weby a aplikace zacílené na uživatele v EHP a Spojeném království musí mít povolený Google Consent Mode v2. Nejrychlejším a nejbezpečnějším způsobem je použít platformu pro správu souhlasů certifikovanou společností Google, jako je consentmanager .
V této příručce vám ukážeme, jak implementovat Google Consent Mode v2 s naší certifikovanou platformou pro správu souhlasu, kde jej najdete na hlavním panelu a jak používat jednoduchou nebo pokročilou metodu implementace.
Máte málo času? Chcete okamžitě nastavit režim souhlasu Google v2?
Přejděte sem → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode
Jak implementovat režim souhlasu Google v2
Aktualizace Google Consent Mode v2 přichází se dvěma novými parametry, které byly zavedeny za účelem lepšího souladu s vlastními zásadami EU pro souhlas uživatele . Uživatelé musí ke stávajícím parametrům ad_storage a analytics_storage přidat následující parametry:
ad_user_data
, která definuje souhlas se zasíláním uživatelských dat souvisejících s reklamou společnosti Googlead_personalization
, který nastavuje přihlášení k personalizovaným reklamám.
Další informace naleznete v pokynech pro vývojáře Google zde: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent
První kroky jsou však velmi jednoduché. consentmanager udělal většinu práce za vás, vše, co musíte udělat, je aktivovat jej ve vašem dashboardu, udělat pár rychlých kliknutí sem a tam a je hotovo.
Krok 1: Povolte režim souhlasu Google v2 na hlavním panelu consentmanager
Přejděte na svůj řídicí panel CMP → Klikněte na „CMP“ → Přejděte na „Integrace“ → Povolte režim souhlasu Google → V případě potřeby dále upravte posunutím stránky dolů → Klikněte na „ Uložit změny“.
Krok 2: Přidejte příslušné dodavatele Google
Ve consentmanager Dashboard pod CMPS přejděte do sekce „Vendors“ umístěné na levé straně vašeho dashboardu → Klikněte na „Add Vendor“ → Přidejte Google Ads a Google Analytics do svého seznamu dodavatelů → Nyní přiřaďte každému poskytovateli účel kliknutím na rozbalovací sestupný seznam
Krok 3: Povolte souhlas ve Správci značek Google
Ve Správci značek Google přejděte do oblasti pro správu → klikněte na „Nastavení kontejneru“ → v části Další nastavení aktivujte možnost „Povolit přehled souhlasu“ → nyní přejděte do oblasti Značky, kde najdete podrobnosti o souhlasech pro každou značku a aktualizujte značky který chcete použít pro režim souhlasu. Podrobné pokyny krok za krokem naleznete zde .
Krok 4: Zkontrolujte, zda funguje režim souhlasu
Přečtěte si našeho podrobného průvodce a zjistěte, jak na to.
Basic vs. pokročilá implementace
Google vysvětluje, že značky Google spouštěné jako součást Google Consent Mode v2 se chovají v souladu s rozhodnutím uživatele o souhlasu. Pomocí dvou možností, které Google poskytuje, Basic a pokročilé implementace, se můžete rozhodnout, jak se mají tyto značky chovat. Klíčový rozdíl je v tom, že pokročilá implementace využívá funkci modelování chování v GA4, zatímco Basic implementace nikoli. V modelování chování používá Google strojové učení, což znamená, že chování uživatele, který odmítá soubory cookie pro účely analýzy, je modelováno jako chování uživatele, který přijímá soubory cookie pro účely analýzy. Pro uživatele, kteří jsou na sběru těchto dat závislí, to může být další výhoda.
Implementace Basic také „pevně blokuje“ všechny značky, což znamená, že značky jsou trvale blokovány, dokud není udělen souhlas. Pokud byste si chtěli o rozdílech přečíst více, navštivte našeho průvodce zde .
Další souhlas Google v2 (AC2)
Došlo k dalším změnám dodatečného souhlasu v2, které byly představeny již 6. prosince 2023. Google přidal některé další specifikace souhlasu, většinou související s řetězci souhlasu, na podporu dodavatelů. Tyto dodatečné specifikace souhlasu jsou určeny pro CMPS a partnery, kteří chtějí přidat další souhlasy pro dodavatele působící na webu Seznam poskytovatelů reklamních technologií Google (ATP), ale zatím nejsou uvedeny na seznamu IAB Europe Global Vendor List (GVL) pro použití ve spojení s IAB Europe Transparency & Consent Framework (TCF) v2.
Úplnou specifikaci dodatečného souhlasu Google v2 (AC2) naleznete zde.