Nizozemský sektor online hazardních her byl legalizován od 1. října 2021 zákonem o sázení na dálku a hazardních hrách. Tento zákon o hazardních hrách se však nyní výrazně vyvinul se zavedením nového zákazu necílené reklamy na online hazardní hry, který vstoupil v platnost 1. července 2023 . To znamená, že reklama na hazardní hry na internetu a v televizi na vyžádání je povolena pouze za přísných podmínek. Vláda v Nizozemsku přijala rozhodná opatření na ochranu zranitelných lidí, zejména mladých lidí, před potenciálními riziky online hazardních her.
Je důležité, aby společnosti nabízející platformy pro online hazardní hry porozuměly novým předpisům a přizpůsobily své postupy ochrany soukromí online. Přečtěte si, jak na to.
Souvislosti se zákonem o online hazardních hrách v Nizozemsku
Ministr Weerwind říká:
„Reklama je nezbytná pro komunikaci legální nabídky online hazardních her, abychom zabránili lidem hrát nelegálně. Zároveň máme jako vláda povinnost chránit zranitelné skupiny před riziky hazardních online her.“
Přeloženo z angličtiny: Reklama je nezbytná ke sdělování zákonnosti online hazardních her a k odrazování lidí od nelegálního hraní. Zároveň máme jako vláda povinnost chránit zranitelné skupiny před riziky online hazardních her.
Popularita online hazardních her v Nizozemsku hodně vzrostla. Je proto třeba najít rovnováhu mezi podporou legálních příležitostí k hazardním hrám a ochranou zranitelných jednotlivců. Zákaz necílené reklamy řeší stávající problémy a obavy z reklamních praktik v tomto odvětví.
V rámci tohoto zákazu je důležité vědět , že za přísných podmínek bude nadále povoleno:
- Reklama přes internet, například na sociálních sítích,
- cílená reklama
- přímá pošta a
- Reklama prostřednictvím TV-on-Demand zůstává povolena za přísných podmínek.
Vzhledem k tomu, že výše uvedené formy reklamy jsou stále povoleny, je nutné dodržovat určitá pravidla, aby společnosti mohly tyto formáty používat.
Za jakých podmínek je povolena reklama na online hazardní hry?
Tímto zákazem chce nizozemská vláda omezit pokušení spotřebitelů účastnit se vysoce rizikového hazardu. Nizozemský zákaz necílené reklamy na online hazard má proto významný dopad na reklamní strategie firem v tomto odvětví. Inzerenti však mohou nadále nabízet své služby jako obvykle, pokud splní tři níže uvedené podmínky. Cílem je snížit vystavení mladých lidí a dalších zranitelných osob potenciálně škodlivé reklamě na hazardní hry.
Reklama na online hazardní hry proto není zakázána, ale může probíhat pouze za následujících tří podmínek :
- Za prvé, musíme aktivně zabránit tomu, aby se reklama dostala k mladým lidem do 24 let nebo jiným zranitelným skupinám.
- Za druhé, alespoň 95 procent reklamy se musí zobrazovat lidem starším 24 let.
- a konečně každá osoba, které se zobrazují reklamy, musí mít možnost se odhlásit a nezobrazovat reklamy.
Jak mohou firmy dodržovat předpisy?
Aby byly splněny požadavky nizozemské vlády na společnosti nabízející online hazardní hry, musí být přijata proaktivní opatření.
Níže jsou uvedeny některé způsoby, jak můžete dosáhnout souladu s tímto zákonem, a také příklady toho, jak zákazníci používající CMP správce souhlasu změnili své postupy ochrany soukromí online, aby zůstali o krok napřed. Vzhledem k tomu, že se tímto zákonem řídíme od jeho prvního oznámení, připravili jsme pro naše stávající zákazníky řadu možností, jak ukazují příklady níže.
1. Aktivně bránit dosahu reklamy
Aktivně zabraňte tomu, aby vaše reklama oslovila mladé lidi do 24 let nebo jiné ohrožené skupiny. Toho lze dosáhnout mnoha způsoby. Mechanismy ověření věku můžete zahrnout do banneru souborů cookie nebo do zásad ochrany osobních údajů svých webových stránek.
Příklad: Můžete požádat uživatele, aby potvrdili svůj věk vyplněním konkrétního pole ve vašem banneru cookie. Váš banner může obsahovat možnost zobrazení tlačítek „Je mi 24 nebo více“ nebo „Je mi 23 nebo méně“.
Pomocí CMP, jako je správce souhlasu , můžete snadno aktivovat funkci ověření věku na banneru souborů cookie v oblasti nastavení.
A pokud chcete vyzkoušet svůj banner se soubory cookie s různými vzory a funkcemi, můžete použít naši inovativní funkci přípravy k otestování vlastního banneru cookie před jeho uvedením do provozu.
2. Oslovte správnou cílovou skupinu
Minimálně 95 procent reklamy se musí zobrazovat lidem starším 24 let. Chcete-li toho dosáhnout, můžete použít strategie cílené reklamy. To znamená, že musíte své reklamy přizpůsobit tak, aby oslovily požadované publikum pomocí přesných parametrů cílení, jako je věk, lokalita a zájmy. Jakmile tak učiníte, zajistěte, aby se váš nástroj pro správu souhlasu přizpůsobil vašemu konkrétnímu cílení a zobrazil příslušný banner cookie nebo oznámení o ochraně osobních údajů pro příslušnou věkovou skupinu.
3. Nabídněte možnosti odhlášení
Když se vaše reklamy zobrazují, uživatelé musí mít možnost se odhlásit. Ujistěte se, že nabízíte uživatelům jasné a snadno dostupné možnosti odhlášení prostřednictvím banneru se soubory cookie. Tím, že uživatelům poskytnete možnost odhlásit se z inzerce, prokážete, že respektujete individuální preference a podporujete prostředí inzerce zaměřené na uživatele.
Příklad: Příkladem by bylo, pokud máte na banneru cookie 3 tlačítka, např. tlačítko „Odmítnout“, tlačítko „Přijmout, je mi více než 24“ a tlačítko „Přijmout, je mi méně než 24“.
Přizpůsobte si CMP a už se nemusíte bát!
To je jen polovina cesty – dalším krokem je provedení nezbytných změn podle legislativy platné pro vaše podnikání. Protože jsme však již našim stávajícím zákazníkům doporučili různé způsoby, jak mohou vyhovět novému nizozemskému vládnímu nařízení, můžete se spolehnout, že z vás dohady odstraníme.
Spojte se s jedním z našich odborníků a my vám rádi pomůžeme, nebo si nyní zdarma vytvořte svůj vlastní banner na sušenky !