Nový

Francie: Pokuty proti Google, Amazon a Carrefour za špatné cookies


Francouzský úřad pro ochranu osobních údajů CNIL je v posledních týdnech velmi aktivní a uděluje různé sankce za nesprávný popis cookies a zpracování dat na webových stránkách velkých společností. Zde je stručný přehled.

logo cnil je zobrazeno modrou a červenou barvou

Google – pokuta 100 milionů eur

Začátkem prosince 2020 byl udělen dosud největší trest za „porušení souborů cookie“ – zde proti Googlu. Celkem CNIL uložil pokutu 100 milionů eur – 60 milionů vůči společnosti Google LLC a 40 milionů vůči společnosti Google Ireland Ltd. V obou případech jde o to, že návštěvníci vyhledávače google.fr nebyli dostatečně informováni o reklamních cookies bannerem vytvořeným Googlem.

Zvláštní na tomto případu je, že podle GDPR by byl ve skutečnosti odpovědný irský úřad pro ochranu osobních údajů DPC. Aby mohl CNIL stále uložit sankci, spoléhá se proto na směrnici o soukromí a elektronických komunikacích, nikoli na GDPR.

Vysvětlení sankcí CNIL ohledně Google (anglicky).

Amazon – pokuta 35 milionů eur

Spolu s výše zmíněnou pokutou vůči Googlu byla oznámena i pokuta vůči Amazonu: 35 milionů eur. I v tomto případě jde o to, že reklamní cookies byly nastaveny bez souhlasu návštěvníků (zde na amazon.fr). I zde bylo jako základ použito ePrivacy a nikoli GDPR.

Vysvětlení CNIL Francie k sankcím pro Amazon (anglicky).

Carrefour – pokuta 3 miliony eur

Dobrý týden před společnostmi Google a Amazon uložila CNIL na konci listopadu společnosti Carrefour (jeden z největších online obchodů ve Francii) pokutu ve výši přibližně 3 milionů eur. Pokuta jde na 2,25 milionu pro Carrefour a dalších 800 000 EUR pro Carrefour Banque. V obou případech jde také o špatně nastavené cookies a chybějící souhlas.

Více informací na CNIL (francouzsky).


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]