Nový

Newsletter 02/2022


Jsme nadšeni, že můžeme oznámit nejnovější aktualizaci, která byla zveřejněna! Mezi mnoha novými věcmi jsou tyto hlavní funkce dostupné s novou aktualizací:

Illegal #1: Google Fonts nelegální?

Koncem ledna se mnichovský krajský soud musel zabývat tématem Google Fonts (integrace písem do webové stránky). Soud rozhodl, že vkládání písem Google Fonts přes server společnosti Google bez souhlasu bylo nezákonné a přiznal žalobci náhradu škody. Jak jste zvyklí od správce souhlasu, zareagovali jsme přímo a v aktualizaci tohoto měsíce vytvořili možnost blokovat Google Fonts a další externí prvky písem a stylů (automatické blokování: menu> CMP> Upravovat> Jiné možnosti> Blokujte šablony stylů nebo je zablokujte ručně pomocí přizpůsobení kódu, viz nápověda).
Naše doporučení: Aktivujte si blokování nebo nejlépe jednoduše stáhněte fonty a umístěte je na svůj vlastní server.

Ilegální č. 2: Ilegální Google Analytics?

Kromě Google Fonts byl nedávno „nachytán“ i Google Analytics: V Rakousku tamní úřad pro ochranu osobních údajů v jednom případě rozhodl, že Google Analytics není kompatibilní s principy GDPR, protože data jsou odesílána do USA a existuje není tam dostatečná úroveň ochrany. Provozovateli webu bylo proto zakázáno používat Google Analytics (zejména proto, že v tomto případě byl použit nedostatečný banner souhlasu). O něco později následovaly nizozemské a francouzské úřady pro ochranu údajů a také rozhodly, že (nechráněná) integrace Google Analytics není v souladu s GDPR. Dá se předpokládat, že další státní orgány budou následovat.
Naše doporučení: Používejte Google Analytics pouze s vaším souhlasem nebo hledejte alternativy, které jsou šetrné k ochraně dat (např. etracker nebo Matomo).

Ilegální č. 3: IAB TCF nelegální?

Rozruch vyvolal i belgický úřad na ochranu osobních údajů. To muselo rozhodnout o standardu IAB TCF. Úřad zjistil, že za současných okolností IAB Transparency and Consent Framework, stejně jako IAB Europe jako správní orgán za normou, nesplňují různé podmínky GDPR. IAB nyní dostal dvouměsíční lhůtu na vypracování „akčního plánu“ s navrhovanými změnami. Navrhované změny mají ukázat, jak lze přepracovat TCF tak, aby byl v souladu s GDPR. IAB Europe se mezitím proti rozhodnutí odvolala. Další podrobnosti jsme dali dohromady v našich FAQ .
Naše doporučení: Pokud nemáte nic společného s online reklamou (např. e-commerce nebo firemní weby), neměli byste používat standard IAB TCF. Pokud se bez něj neobejdete, neměli byste nyní propadat panice, ale počkat, jak se situace vyvine.

Účely a posuvníky

Novinkou tohoto měsíce je také možnost přeskupování a třídění: Jednoduše „klepněte“ na záznam a přesuňte jej tam, kde se má objevit.

Naše funkce posuvníku je také nová: Místo zobrazení účelů pomocí několika zaškrtávacích políček na první stránce vrstvy souhlasu můžete nyní použít posuvník. Návštěvník si pak může vybrat mezi několika polohami a zapínat a vypínat tak několik účelů současně. Nastavení posuvníku lze nalézt v nabídce > Účely pod seznamem účelů.

Více nových funkcí a změn

Jako vždy jsme i tento měsíc provedli mnoho drobných úprav funkcí. K dispozici jsou úpravy při kopírování CMP a návrhů, nové možnosti ukládání právních základů a více textových možností pro náhledy obrázků.


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]