IAB TCF 2.2: Všechna fakta, časová osa a jak je nyní používat

IAB vydala svou nejnovější verzi rámce pro transparentnost a souhlas (IAB TCF 2.2) a přináší s sebou některé důležité změny pro vydavatele.

Co je IAB TCF?

TCF IAB je rámec pokynů a technických norem, který umožňuje vydavatelům a poskytovatelům shromažďovat a sdílet informace o souhlasu, nebo jednoduše řečeno: Pomocí TCF poskytovatel (např. inzerent na vašem webu) rozumí tomu , jaká rozhodnutí učinili návštěvníci . TCF standardizuje shromažďování, komunikaci a porozumění informacím o souhlasu. To umožňuje poskytovateli přizpůsobit své chování, např. B. Zobrazovat nepersonalizované reklamy místo personalizovaných reklam založených na datech.

Proč bych měl na svém webu používat TCF IAB?

V zásadě všechny velké reklamní společnosti standardně podporují IAB TCF a podílejí se jako dodavatelé na TCF Global Vendor List (GVL). Při zobrazování reklam se tyto společnosti spoléhají na signály, které přijímají prostřednictvím IAB TCF. Pokud tyto signály souhlasu (tzv. „řetězec TC“) chybí, většina inzerentů odmítá zobrazovat jakoukoli reklamu . Pokud jako majitel stránek nepoužíváte systém TCF, pravděpodobně přijdete o příjmy z reklamy na svém webu.

Co má IAB TCF společného s Googlem?

Google je jednou z největších reklamních společností na světě. Se službami jako Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob nebo Google AdX hraje Google důležitou roli pro většinu webů, pokud jde o inzerci na jejich webu. Nedávno Google oznámil, že zpřísní své zásady inzerce a bude zobrazovat reklamy pouze v případě, že bude k dispozici platný signál IAB TCF 2.2 . To má vliv na její platformy AdSense, Ad Mob nebo Ad Manager pro uživatele v EHP a Spojeném království. Tato nová politika vstoupí v platnost ve 4. čtvrtletí tohoto roku . Webové stránky a aplikace, které chtějí zobrazovat reklamy Google, musí implementovat CMP, který podporuje IAB TCF 2.2 a je certifikován společností Google .

Je správce souhlasu Google TCF 2.2 certifikován?

Ano, správce souhlasu již prošel certifikačním procesem pro certifikaci IAB TCF i Google TCF.

Jaký je rozdíl mezi TCF 2.0/2.1 a 2.2?

IAB TCF 2.0 byl vydán v roce 2019. Kvůli konfliktu s belgickým APD vydala IAB novou verzi IAB (verze 2.2), která řeší některé z nastolených problémů. Hlavní rozdíly jsou:

  • Vyšší požadavky na zobrazované informace pro poskytovatele (např. kategorie dat, doby uchovávání, …)
  • Vyšší požadavky na oprávněný zájem a odstranění oprávněného zájmu pro konkrétní účely
  • Odstranění určitých technických funkcí (např. příkaz getTCData rozhraní IAB TCF CMP API)

Pro vlastníka webu nebo aplikace nebude mít většina těchto změn žádný jiný dopad, než jen malá změna zobrazených informací.

Časová osa: kdy mohu začít? Kdy ho mám začít používat?

„Starý“ TCF 2.0/2.1 je stále platný a lze jej používat do konce přechodného období, které bylo prodlouženo do 20. listopadu 2023 . Od tohoto okamžiku je platný pouze TCF 2.2. Správce souhlasu již začal podporovat TCF 2.2 – webové stránky již mohou v případě potřeby přejít z 2.0 na 2.2 .

Ale: Všichni poskytovatelé musí aktualizovat svou registraci u IAB GVL. Poskytovatelé navíc potřebují aktualizovat své technologie, aby pochopili a podporovali signály TCF 2.2. To vyžaduje ruční proces u většiny poskytovatelů, a proto to vyžaduje čas. Dá se tedy očekávat, že mnoho poskytovatelů bude potřebovat čas na přizpůsobení. Doporučujeme proto nepřecházet na IAB TCF 2.2 dříve než v listopadu , protože by to mohlo vést ke ztrátě příjmů z reklamy pro vydavatele.

Jak mohu začít?

Pokud chcete přejít na TCF 2.2, můžete tak učinit ve svém účtu správce souhlasu na adrese:

(starý pohled) menu> CMP> Upravit> Jiné možnosti> TCF IAB:

(nové zobrazení) menu> CMP> Jiné možnosti> TCF IAB:

Budou všichni uživatelé znovu dotázáni, zda upgraduji na TCF 2.2?

Ne. Staré signály souhlasu jsou stále platné a CMP je bude nadále používat i po listopadu 2023.