Všeobecné

IAB TCF 2.2: Všechna fakta, časová osa a jak je nyní používat


IAB vydala svou nejnovější verzi rámce pro transparentnost a souhlas (IAB TCF 2.2) a přináší s sebou některé důležité změny pro vydavatele.

Co je IAB TCF?

TCF IAB je rámec pokynů a technických standardů, který umožňuje vydavatelům a poskytovatelům shromažďovat a vyměňovat si informace o souhlasu, nebo jednoduše řečeno: TCF je způsob, jakým poskytovatel (např. inzerent na vašem webu) chápe , jaká rozhodnutí učinili návštěvníci . TCF standardizuje shromažďování, komunikaci a porozumění informacím o souhlasu. To umožňuje poskytovateli přizpůsobit své chování, např. B. Zobrazovat nepersonalizované reklamy místo personalizovaných reklam založených na datech.

Proč bych měl na svém webu používat TCF IAB?

V zásadě všechny velké reklamní společnosti Standard podporují IAB TCF a podílejí se jako prodejci na TCF Global Vendor List (GVL). Při zobrazování reklam se tyto společnosti spoléhají na signály, které přijímají prostřednictvím IAB TCF. Pokud tyto signály souhlasu (tzv. „řetězec TC“) chybí, většina inzerentů odmítá zobrazovat jakoukoli reklamu . Pokud jako majitel stránek nepoužíváte systém TCF, pravděpodobně přijdete o příjmy z reklamy na svém webu.

Co má IAB TCF společného s Googlem?

Google je jednou z největších reklamních společností na světě. Se službami jako Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob nebo Google AdX hraje Google důležitou roli pro většinu webů, pokud jde o inzerci na jejich webu. Nedávno Google oznámil, že zpřísní své zásady inzerce a bude zobrazovat reklamy pouze v případě, že bude k dispozici platný signál IAB TCF 2.2 . To má vliv na její platformy AdSense, Ad Mob nebo Ad Manager pro uživatele v EHP a Spojeném království. Tato nová politika vstoupí v platnost ve 4. čtvrtletí tohoto roku . Webové stránky a aplikace, které chtějí zobrazovat reklamy Google, musí implementovat CMP, který podporuje IAB TCF 2.2 a je certifikován společností Google .

Je consentmanager Google TCF 2.2 certifikován?

Ano, consentmanager již prošel certifikačním procesem pro certifikaci IAB TCF i Google TCF.

Jaký je rozdíl mezi TCF 2.0/2.1 a 2.2?

IAB TCF 2.0 byl vydán v roce 2019. Kvůli konfliktu s belgickým APD vydala IAB novou verzi IAB (verze 2.2), která řeší některé z nastolených problémů. Hlavní rozdíly jsou:

  • Vyšší požadavky na zobrazované informace pro poskytovatele (např. kategorie dat, doby uchovávání, …)
  • Vyšší požadavky na oprávněný zájem a odstranění oprávněného zájmu pro konkrétní účely
  • Odstranění určitých technických funkcí (např. příkaz getTCData rozhraní IAB TCF CMP API)

Pro vlastníka webu nebo aplikace nebude mít většina těchto změn žádný jiný dopad, než jen malá změna zobrazených informací.

Časová osa: kdy mohu začít? Kdy ho mám začít používat?

„Starý“ TCF 2.0/2.1 je stále platný a lze jej používat do konce přechodného období, které bylo prodlouženo do 20. listopadu 2023 . Od tohoto okamžiku je platný pouze TCF 2.2. consentmanager již začal podporovat TCF 2.2 – webové stránky již mohou v případě potřeby přejít z 2.0 na 2.2 .

Ale: Všichni poskytovatelé musí aktualizovat svou registraci u IAB GVL. Poskytovatelé navíc potřebují aktualizovat své technologie, aby pochopili a podporovali signály TCF 2.2. To vyžaduje ruční proces u většiny poskytovatelů, a proto to vyžaduje čas. Dá se tedy očekávat, že mnoho poskytovatelů bude potřebovat čas na přizpůsobení. Doporučujeme proto nepřecházet na IAB TCF 2.2 dříve než v listopadu , protože by to mohlo vést ke ztrátě příjmů z reklamy pro vydavatele.

Jak mohu začít?

Pokud byste chtěli přejít na TCF 2.2, můžete tak učinit ve svém účtu consentmanager na adrese:

(starý pohled) menu> CMP> Upravit> Jiné možnosti> TCF IAB:

(nové zobrazení) menu> CMP> Jiné možnosti> TCF IAB:

Budou všichni uživatelé znovu dotázáni, zda upgraduji na TCF 2.2?

Ne. Staré signály souhlasu jsou stále platné a CMP je bude nadále používat i po listopadu 2023.

Proč jsou s upgradem noví s-vendors? Je to v pořádku?

Ne všichni poskytovatelé, kteří byli registrováni u IAB TCF 2.0, jsou také registrováni u 2.2. S přechodem na verzi 2.2 tito poskytovatelé nyní ztratili status poskytovatelů IAB. To znamená, že IAB ID je ztraceno (ID bez „s“ nebo „c“ vpředu) a pro poskytovatele lze použít pouze systémové ID (to s „s“ vpředu).

Bohužel to také znamená, že se ztrácí automatické přidělování účelů. To znamená, že příslušní poskytovatelé musí být nyní ručně přiřazeni k účelu.


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]