Google Consent Mode v2

Povinné pro webové stránky a aplikace

Google vyžaduje, aby všechny weby a aplikace používaly Google Consent Mode v2 od března 2024 . Důležitá je pak CMP certifikovaná společností Google. consentmanager pomáhá inzerentům s integrovaným Consent Mode v2 zaznamenávat údaje o konverzích jejich zákazníků a zároveň chránit soukromí. consentmanager vám mimo jiné nabízí:

  • Partner CMP certifikovaný společností Google se zlatým statusem
  • Plná podpora pro Google Consent Mode v2
  • Plná podpora IAB TCF 2.2
  • Pro webové stránky, aplikace a CTV
  • +30 jazyků a přizpůsobitelný design
  • Integrovaný crawler a další

🥇Poslední aktualizace: consentmanager je nyní certifikovaným partnerem Google CMP se zlatým statusem

Jako jeden z prvních partnerů Google CMP Gold můžete nyní integrovat banner souborů cookie přímo ze svého účtu Google Ads.

Časté dotazy týkající se režimu souhlasu Google v2

Abychom vám pomohli lépe porozumět Google Consent Mode , souborům cookie, nařízení GDPR a zákonnému používání služeb Google, shrnuli jsme zde pro vás nejčastější dotazy.

  • Co je režim souhlasu Google?

    Google Consent Mode je funkce od společnosti Google, která funguje s bannerem cookie nebo widgetem ochrany osobních údajů na vašem webu. Tato technologie automaticky odesílá signály z vašeho banneru cookie do nástrojů Google integrovaných na vašem webu. Může tedy poskytnout údaje, které Googlu pomohou porozumět konverzím vašeho webu, a to i za omezených podmínek ochrany údajů. Signály, které banner souborů cookie odesílá společnosti Google, obsahují informace o analýze, reklamách, personalizaci a sdílení dat. Bez těchto signálů nemůže Google sledovat údaje o uživatelích nebo elektronickém obchodu ani provádět personalizaci. Aby bylo možné tyto signály odesílat, je důležité používat CMP certifikovanou společností Google.

  • Jak přesně funguje režim souhlasu?

    Když uživatel dá svůj souhlas, banner cookie consentmanager odešle signál Google Consent Mode do značek Google na vašem webu a vše funguje jako obvykle. Pokud uživatel neudělí svůj souhlas, společnost Google omezí shromažďování dat pro danou kategorii uživatele a již se nezapočítává. Pomocí režimu souhlasu Google vysílá banner cookie společnosti Google signál, aby společnost Google pochopila rozhodnutí uživatele. Google pak využívá mimo jiné modelování konverzí se strojovým učením k vytváření propojení mezi konkrétními interakcemi a konverzními událostmi. Pro inzerenty to znamená, že budou moci lépe porozumět tomu, jak jsou sledovány jejich konverzní cíle – díky modelování tomu tak bude i v případě, že návštěvník nedal souhlas.

  • Co je aktualizace režimu souhlasu Google v2? A co je EUUCP?

    Všichni vydavatelé a inzerenti, kteří umisťují reklamy v Evropském hospodářském prostoru a využívají služby Google, budou v budoucnu podléhat „Zásadám pro souhlas uživatele společnosti Google v Evropské unii“ neboli EUUCP. Google tak provozovatelům webových stránek diktuje, jak mohou být služby Google používány z hlediska ochrany dat. Nejdůležitější nařízení: Od března 2024 jsou webové stránky povinny zobrazovat banner se souhlasem z platformy pro správu souhlasu (CMP) certifikované společností Google a používat Google Consent Mode v2. Dále se mění chování společnosti Google při počítání reklamních kampaní (např. sledování objednávek): započítávání probíhá pouze v případě, že uživatel dal svůj souhlas a odpovídající signál byl zaslán zpět společnosti Google prostřednictvím Google Consent Mode v2. Pokud chcete v budoucnu měřit konverze, je důležitý certifikovaný CMP s Google Consent Mode v2.

  • Aby vám neunikly žádné důležité novinky, přihlaste se k odběru našeho newsletteru .

Porovnání režimu souhlasu Google

Stručný přehled nejdůležitějších rozdílů mezi starým a novým režimem souhlasu Google v2:

Starý režim souhlasu Google

🔴 Režim souhlasu Google je volitelný a používá se k povolení modelování

🔴 Použití platformy pro správu souhlasu certifikované společností Google je volitelné

🔴 Počítání nastane, když uživatel dá svůj souhlas, ať už prostřednictvím služeb Google nebo jiných služeb třetích stran

Google Consent Mode v2

✅ Ke sledování je vyžadován režim souhlasu Google

✅ Používání platformy pro správu souhlasu certifikované společností Google je nyní povinné .

✅ Započítá se pouze v případě, že uživatel dal svůj souhlas a odpovídající signál byl odeslán zpět společnosti Google prostřednictvím režimu souhlasu Google

Doporučeno právníky a úředníky pro ochranu osobních údajů

Pro koho je režim souhlasu Google (GCM) relevantní?

Režim souhlasu Google je relevantní pro vydavatele, inzerenty, marketingové agentury, webové agentury a společnosti, které implementují bannery souhlasu a používají Google Analytics nebo Google Ads.

  • Inzerenti

    Inzerenti mohou efektivně sledovat výkon svých reklam. Přečtěte si další informace o výdajích na reklamní kampaně a optimalizujte své strategie nabídek pro reklamy.

  • Digitální marketéři, agentury

    Online marketéři, kteří potřebují získat souhlas uživatele s reklamou a analýzou, mohou používat Consent Mode a nadále shromažďovat důležitá data. To vede k lepším výsledkům výkonnostního marketingu.

  • Provozovatelé webových stránek, kteří na svých webových stránkách nastavili Google Ads nebo Analytics

    Pro vlastníky webových stránek to znamená lepší pochopení cesty uživatele prostřednictvím více agregovaných údajů o konverzích na jejich webových stránkách.

Jak toto modelování konverzí funguje?

Google Consent Mode v2 nabízí řadu nových optimalizací, které vám umožní využít reklamní kampaně na maximum. Patří sem zejména:

  • Modelování chování v Google Analytics 4 Google používá AI k opětovnému vytvoření chování uživatelů, kteří nesouhlasili se soubory cookie Analytics, a porovnává je s uživateli, kteří souhlasili se soubory cookie Analytics. Díky tomu je v GA4 k dispozici více dat.
  • Modelování konverzí v Google Analytics 4 a Google Ads Konverze (např. objednávky nebo registrace k newsletteru) od uživatelů, kteří nedali souhlas, jsou modelovány na základě zkušeností s ostatními uživateli. To znamená, že v GA4 a Google Ads bude vidět více konverzí.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

V průměru je pomocí režimu souhlasu obnoveno přibližně 65 % konverzí , které by bez režimu souhlasu byly ztraceny, pokud by uživatel nedal souhlas. Tento datový bod zdůrazňuje efektivitu přístupu modelování konverzí při obnově ztracených konverzí bez výslovného souhlasu. Inzerenti si však musí být vědomi toho, že pro použití modelování je potřeba minimálně 100 kliknutí na reklamu za den. Inzerenti by proto měli zajistit, aby jejich reklamní kampaně dosáhly této hranice.

Uživatelé režimu souhlasu Google v2 mají také možnost vybrat si mezi možnostmi „Pokročilý“ (bez blokování) a „ Basic “ (s „tvrdým“ blokováním) v režimu souhlasu Google. Výběrem z těchto možností mohou inzerenti přizpůsobit svůj souhlas uživatele a nastavení sledování svým konkrétním potřebám ochrany soukromí.

Stáhnout PDF: Google Consent Mode v2

Získejte své bezplatné shrnutí nyní – klikněte zde!

Výhody pro inzerenty

  • Vyšší kvalita dat

    Pouze s Google Consent Mode můžete sledovat a měřit všechna svá data. Vestavěné modelování konverzí umožňuje navíc sledovat data ztracená v důsledku výběru souhlasu uživatele. K odstranění těchto datových mezer se používá modelování konverzí.

  • Lepší dodržování

    Google Consent Mode v2 může webům pomoci lépe dodržovat GDPR a ePrivacy . Vzhledem k tomu, že společnost Google byla vybrána jako jeden ze „strážců brány“ pro nový zákon o digitálních trzích prosazovaný Evropskou komisí, musí zde být implementovány vyšší požadavky na ochranu dat. Google Consent Mode v2 proto vyžaduje Google pro všechny návštěvníky/uživatele aplikace z EHP + Spojeného království (bez ohledu na zemi vlastníka webu nebo aplikace).

  • Snadná integrace

    Google Consent Mode lze použít s následujícími službami Google.

    • Google Ads (včetně měření konverzí a remarketingu Google Ads)
    • Google Analytics
    • Google Floodlight
    • Google Conversion Linker
  • Používejte CMP certifikované společností Google Upozorňujeme, že podle požadavků společnosti Google je důležité používat CMP certifikovanou společností Google, která podporuje Google Consent Mode v2.

Jak povolit Google Consent Mode v2

To je velmi snadné se consentmanager . Jednoduše postupujte podle tohoto videa krok za krokem prostřednictvím řídicího panelu consentmanager . Pomocí několika nastavení jste již aktivovali režim souhlasu Google a zajistili, že vaše webové stránky nebo aplikace budou zcela v souladu se zákonem. Kliknutím sem zobrazíte podrobný popis každého kroku.

PRÁVNÍ RÁMEC

Jaký právní rámec je relevantní pro režim souhlasu Google?

Ne všechny zákony na ochranu údajů na celém světě jsou relevantní pro používání režimu souhlasu Google, ale obecně platí, že zákony na ochranu dat, které ukládají webové stránky a společnosti významné požadavky na to, jak shromažďují, zpracovávají a nakládají s údaji uživatelů, jsou pro režim souhlasu Google relevantní. Společnosti, které splňují tato nařízení, by proto měly urychleně přezkoumat své používání režimu souhlasu Google:

  • Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a nařízení o ePrivacy

    Tento zákon o ochraně údajů platí v celé Evropské unii, i když společnosti nemusí nutně sídlit v EU, ale mají v EU zákazníky nebo návštěvníky. GDPR nebo jeho „sestra“, nařízení ePrivacy , vyžaduje, aby uživatelé webových stránek dali v určitých případech výslovný informovaný souhlas se zpracováním údajů.

  • Směrnice EU o souhlasu uživatele (EUUCP)

    Zásady EU pro souhlas uživatele (EUUCP) jsou zásady společnosti Google, které vyžadují, aby uživatelé služeb Google zveřejnili používání souborů cookie na svých webových stránkách nebo v aplikaci a získali souhlas od koncových uživatelů v Evropském hospodářském prostoru a Spojeném království. Tyto zásady odrážejí požadavky dvou hlavních evropských zákonů o ochraně údajů, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a směrnice ePrivacy , jakož i příslušné zákony Spojeného království na ochranu údajů.

  • Režim souhlasu Google pomáhá dodržovat tyto zásady tím, že umožňuje vydavatelům a inzerentům dynamicky upravovat chování značek Google na základě předvoleb souhlasu uživatelů a zároveň zajišťuje, že v případě neposkytnutí souhlasu nebudou společnosti Google odesílány žádné identifikovatelné informace .

 

Upozorňujeme, že použití režimu souhlasu Google neznamená, že váš web/aplikace je v souladu s GDPR. Chcete-li zjistit, zda dodržujete GDPR, můžete zde provést rychlou kontrolu pomocí našeho skeneru souladu s GDPR.

.

  • Co je consentmanager consentmanager a jak může pomoci vaší společnosti?

    consentmanager je nástroj CMP certifikovaný společností Google – jednoduše řečeno „banner souborů cookie“. Pomáhá vám dodržovat všechny důležité předpisy na ochranu údajů na celém světě. consentmanager úzce spolupracoval se společností Google zejména na zajištění souladu s novými požadavky Consent Mode v2 a na zajištění podpory Consent Mode pro své zákazníky. Se servery umístěnými výhradně v EU je consentmanager připraven podpořit vás jako inzerenta ve vašich reklamních aktivitách. Pomocí nástroje Cookie Website Scanner bude váš web upozorněn na jakékoli změny zásad ochrany osobních údajů. consentmanager CMP je k dispozici ve více než 30 jazycích a je vhodný pro společnosti všech typů a velikostí, od vydavatelů a inzerentů po marketingové agentury, obchodníky a provozovatele elektronického obchodu. Rozsáhlé funkce našeho CMP sahají od vysoce přizpůsobitelných bannerů, živých zpráv nebo integrovaného prohledávače až po funkce, které vám pomohou zvýšit míru přijímání souborů cookie. Díky integrovanému A/B testování a optimalizaci se strojovým učením dosahují naši zákazníci obvykle až o 15 % vyšší míry přijetí.

  • consentmanager , partner Google a certifikovaný CMP od společnosti Google

    Jako platforma pro správu souhlasu (CMP) certifikovaná společností consentmanager vám má jako provozovatel webu nebo vývojář aplikací co nabídnout. Náš nástroj se bez problémů integruje do služeb Google. Poskytujeme vám uživatelsky přívětivé rozhraní, které vám poskytuje podrobnou kontrolu nad souhlasem uživatele a umožňuje dodržování globálních předpisů na ochranu dat. Díky letitým zkušenostem v odvětví reklamních technologií, s regulačními úřady nebo normalizačními orgány, jako je IAB, nabízíme přizpůsobení, záznam dat v souladu a držíme krok s měnícími se právními požadavky. Našim zákazníkům nabízíme různé možnosti integrace, včetně zásuvných modulů pro WordPress, Magento a Shopify, stejně jako komplexní nástroje pro monitorování a reportování s více než 12 dimenzemi a více než 30 metrikami v našem reportovacím nástroji. Nechte consentmanager , aby byl vaším důvěryhodným CMP Google, který vám pomůže dosáhnout vašich reklamních cílů a maximalizovat míru přijímání souborů cookie.

Pomohli jsme již více než 25 000 webům splnit požadavky GDPR, TDDDG a ePrivacy

Mezi naše klienty patří některé z největších webových stránek a nejznámější značky na světě.

… a mnoho dalších.

Video z webináře: Google Consent Mode

Naučte se podrobně a s pomocí „živých“ vysvětlení od našeho odborníka na dané téma, jak funguje Google Consent Mode v2 a jak jej můžete využít k zajištění příjmů z reklamy. Společně si projdete právní základy a zjistíte, jak je můžete přizpůsobit procesům a velikosti vaší firmy.

Často kladené otázky

Nejste si jisti, zda potřebujete CMP?

Abychom vám pomohli s věcmi, jako je GDPR, CMP a souhlas, sepsali jsme zde nejčastější dotazy.

Nový režim souhlasu Google v2 je technologie, která odesílá rozhodnutí návštěvníka do kódů Google zabudovaných do vašeho webu. Umožňuje lepší sběr dat jako je tzv. modelování konverzí.

Další informace o consentmanager jako o oficiálním partnerovi Google CMP naleznete na tomto odkazu. S námi jste na bezpečné straně!

Implementaci režimu souhlasu společnosti Google lze provést pomocí několika řádků kódu nad globální značkou webu nebo kontejnerem Správce značek. Pokud hledáte způsoby, jak dodržovat předpisy o ochraně osobních údajů a měřit konverze, jste na správném místě. Získejte přesnější přehledy a zajistěte, abyste maximalizovali své investice do reklamy. Navštivte naši stránku implementace, kde najdete podrobné pokyny.

Ano, pokud shromažďujete a zpracováváte uživatelská data a zobrazujete reklamy Google uživatelům v Evropském hospodářském prostoru, musíte povolit režim souhlasu, abyste mohli pokračovat ve shromažďování údajů o publiku.

Chcete-li zkontrolovat, zda je aktivován režim souhlasu Google, můžete použít náš bezplatný prohledávač webových stránek. Jednoduše sem zadejte adresu URL svého webu a přejděte na konec výsledků prohledávače, kde můžete zjistit, zda je povolen režim souhlasu Google.

Režim souhlasu Google je v souladu s GDPR, ale měli byste vědět, že to není jediná akce, kterou musíte provést, abyste byli plně v souladu s GDPR. Chcete-li zjistit, jaké požadavky musíte splnit a zda váš web projde testem shody, vyzkoušejte náš bezplatný skener.

Podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) není k určitému zpracování údajů nutný výslovný souhlas uživatele. To zahrnuje zpracování údajů pro oprávněné zájmy, smluvní potřeby, právní závazky, životně důležité zájmy, veřejné úkoly a historický, statistický nebo vědecký výzkum. Ačkoli tyto právní základy nevyžadují souhlas, je třeba dodržovat zásady GDPR, jako je minimalizace dat a transparentnost, a společnosti musí vést záznamy, aby prokázaly shodu.

Upozorňujeme, že nemůžeme poskytovat právní poradenství. Některé body tohoto FAQ se také mohou v průběhu času měnit nebo být soudy vykládány odlišně. Proto se vždy poraďte se svým právníkem!