Všeobecné

Jak přidat Matomo do banneru cookie (ve 3 krocích)


Snímek obrazovky Conventmanager CMP Dashboard

Pokud na svých webových stránkách používáte soubory cookie Matomo, možná vás zajímá, jak můžete integrovat Matomo Analytics do vašeho banneru cookie, abyste splnili požadavky GDPR. V našem předchozím průvodci jsme již podrobně vysvětlili, co přesně je Matomo Analytics a jak fungují soubory cookie Matomo ve vztahu k GDPR. A v tomto článku vám ukážeme, jak můžete integrovat Matomo do vašeho banneru cookie pomocí nástroje cookie Conventmanager.

V pouhých třech krocích vás provedeme všemi nezbytnými kroky k bezpečnému používání souborů cookie Matomo na vašich webových stránkách.

Co je Matomo Analytics?

Matomo (dříve Piwik) je analytický software s otevřeným zdrojovým kódem a pro některé uživatele představuje alternativu Google Analytics v souladu s GDPR. Software je plně vybaven PHP/MySQL. Jednou z hlavních funkcí Matomo je sledování uživatelských interakcí na vašem webu, mobilních aplikacích a softwarových aplikacích.

Níže je vysvětleno, jak to můžete provést s CMP správce souhlasu a jak jej můžete integrovat do banneru souborů cookie.

Jak integruji Matomo Analytics do mého banneru cookie v souladu s GDPR?

Krok 1: Přidejte Matomo do svého seznamu poskytovatelů

Nejprve musíte přidat Matomo do svého seznamu poskytovatelů. Poskytovatel je společnost nebo nástroj, který se používá na vašem webu a buď nastavuje soubory cookie, nebo zpracovává osobní údaje uživatelů. Příklady jsou Google Ads, Mailchimp a Facebook.

Na hlavním panelu správce souhlasu přejděte na kartu Poskytovatelé na levém postranním panelu.

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu se zvýrazněným tlačítkem Dodavatelé

Poté klikněte na možnost „Přidat poskytovatele“ v pravém horním rohu stránky (viz níže).

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu se zvýrazněným tlačítkem Přidat dodavatele systému

Poté na vyhledávacím panelu vyhledejte „Matomo“ a klikněte na „Přidat poskytovatele do seznamu“ na pravé straně seznamu.

Nyní se vraťte do seznamu poskytovatelů posunutím nahoru a kliknutím na „Zpět na seznam poskytovatelů“.

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu se zvýrazněným tlačítkem Zpět

A první krok je hotový! Jak můžete vidět níže, Matomo nyní najdete ve svém seznamu poskytovatelů.

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu

Krok 2: Přizpůsobte službu tak, aby vyhovovala vašemu použití a právnímu základu

Nyní můžete určit a definovat účel tohoto nástroje. Chcete-li to provést, jednoduše klikněte na kartu „Účely“ na levé straně hlavního panelu. Klikněte na „Použít klasické účely“.

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu se zvýrazněným tlačítkem Použít klasické účely

Téměř hotovo! Váš seznam by nyní měl vypadat takto:

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu

Nyní se vraťte do seznamu poskytovatelů a vyberte účel této služby. Můžete vybrat „Měření“.

snímek obrazovky řídicího panelu správce souhlasu se zvýrazněným tlačítkem Účel

Krok 3: Připravte skripty pro předchozí blokování

Nakonec nastavíme předblokování skriptů. Toto je jednoduchá adaptace na váš kód. Postupujte podle příkladu uvedeného zde → https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-matomopiwik

Zde je snímek obrazovky s příkladem původního kódu a přizpůsobeného kódu poté, co jste upravili svůj kód pro předchozí blok.

Gratulujeme, zvládli jste to! Dokončili jste nastavení a nyní si můžete být jisti, že používání Matomo Analytics na vašem webu je v souladu se zákonem.

Další články, které by vás mohly zajímat:


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]