Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy


Stanovisko EDPB k modelu odměňování nebo souhlasu

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé na výběr, zda budou platit měsíční poplatek za používání služeb společnosti Meta bez reklamy, nebo budou služby využívat zdarma a uvidí reklamu – přímý příklad „Souhlasu“. nebo Pay“ model.

Rozhodnutí EDPB v této otázce je, že velké online platformy, které svým zákazníkům dávají pouze na výběr, zda zaplatí poplatek nebo dají souhlas se zpracováním osobních údajů pro behaviorální reklamu, nejsou v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Takový model vede k nucenému souhlasu a znevýhodňuje uživatele, kteří se odhlásí. Podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) musí být platný souhlas dobrovolný a uživatelé by se neměli cítit nuceni udělit souhlas se zpracováním údajů, aby mohli využívat služby online platformy.

V případech, kdy je používání těchto hlavních online platforem nezbytné pro sociální účast nebo přístup k profesním sítím, je omezení přístupu na osoby, které neudělily souhlas, považováno za negativní a není v souladu se zásadami nezbytnosti a proporcionality, omezení účelu, minimalizace údajů a poctivost v souladu s GDPR.

doporučení EDPB o dodržování předpisů

V zájmu splnění standardů GDPR proto EDPB vyzývá platformy, aby nabídly skutečnou „ekvivalentní alternativu“, která nezpůsobí dodatečné náklady. To znamená možnou možnost třetího souhlasu, která pro uživatele nezahrnuje žádné náklady a přesto jim umožňuje využívat služby těchto hlavních online platforem.

Implementace třetí možnosti souhlasu

Možným řešením může být např. B. sestávají ze tří tlačítek na banneru cookie: „Souhlasím se všemi“, což by znamenalo, že dobrovolně souhlasíte se zpracováním behaviorální reklamy; „Souhlasím bez behaviorální reklamy“, což by znamenalo odhlásit se ze zpracování behaviorální reklamy, ale mít možnost využívat službu do určitého limitu; a nakonec „platím“, což by znamenalo nesouhlasit se zpracováním behaviorální reklamy, ale mít možnost používat službu s více funkcemi než poslední možnost.

uživatelé consentmanager mohou přidat vaše vlastní tlačítko „Přijmout bez behaviorální reklamy“ do první úrovně vašeho tlačítka cookie podle našich technických pokynů na naší stránce nápovědy zde .

Pomocí těchto možností můžete zajistit, že vaši uživatelé budou mít více způsobů, jak poskytnout souhlas, než jen přijmout všechny podmínky nebo zaplatit poplatek.

Máte-li jakékoli další otázky, kontaktujte nás na adrese mail@ consentmanager .net.


více komentářů

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Nový, Všeobecné

Zpravodaj 11/2024

Cookie crawler je nyní k dispozici také jako samostatný nástroj Náš prohledávač Cookie Crawler je nyní ještě všestrannější a flexibilnější! Od této chvíle jej můžete používat také jako samostatný nástroj – bez nutnosti vytvářet samostatné CMP. Samostatná možnost je vhodná pro zákazníky, kteří (zatím) nechtějí přepnout banner na cookie na consentmanager , ale chtějí zkontrolovat […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Audit souborů cookie pro webové stránky: Jak to provést ručně nebo pomocí skeneru souborů cookie

Jako provozovatel webových stránek jste odpovědní za údaje svých uživatelů, které vaše webové stránky shromažďují a ukládají prostřednictvím souborů cookie. Jakýkoli soubor cookie, který je aktivní na vašem webu, může potenciálně způsobit problémy s ochranou osobních údajů – zejména pokud není používán k zamýšlenému účelu, nebo, což je důležitější, pokud je uložen v jejich prohlížečích […]