videa

Webinář: Konečně použijte bannery cookie v souladu s GDPR


Dne 4. dubna 2023 proběhl společně s Bundesverband IT-Mittelstand eV (bitmi) webinář na téma Používejte cookie bannery v souladu s GDPR . namísto.

Zabývali jsme se mimo jiné těmito tématy:

úvod do

  • právní základy pro implementaci banneru cookie v souladu s GDPR
  • požadavky na jeho obsahovou a grafickou úpravu.
  • Příklad banneru cookie (první vrstva, druhá vrstva, podrobnosti o poskytovateli)
  • Kontrolní seznam cookie banneru

Odkaz na stažení kontrolních seznamů:

https://www.consentmanager.de/checklist-download/

PDF pro webinář lze nalézt zde ke stažení .

přehled

V tomto webináři probereme základní právní požadavky na banner cookie v souladu s GDPR, který představí odborník na ochranu dat s mnohaletými zkušenostmi v oboru. Pokud jde o dodržování předpisů, neexistuje žádná střední cesta: buď váš banner vyhovuje, nebo není. Majitelé webových stránek by proto měli rozumět základním (ale často opomíjeným) požadavkům zákona. Vzhledem k tomu, že ostatní mohou mít různé interpretace souladu s předpisy, rádi bychom tento webinář použili k objasnění.

Co se stane v případě nedodržení?
V horším případě pokuty. Od několika stovek eur po několik milionů. Příklady jsou Carrefour, Amazon, Meta a Google. Ve všech případech se pokuty týkají toho, jak chcete, aby banner cookie vypadal.

Všichni poskytovatelé tvrdí, že jejich nástroj je v souladu se zákonem, což bohužel není vždy pravda. Je proto důležité, abyste jako provozovatel webu řídili, co se má objevit ve vašem banneru cookie a jaké funkce musí být aktivovány. Jako malá nápověda je na konci videa kontrolní seznam, který zajistí splnění základních požadavků. Jsou řešena témata od obsahu po grafický design a jsou vysvětleny různé úrovně banneru cookie. Vzhledem k tomu, že první úroveň (uvítací úroveň) je nejviditelnější, je důležité, aby souhlas byl získán v souladu se zákonem, jak je podrobněji vysvětleno ve videu. Na druhé a třetí úrovni mohou uživatelé podrobněji aktualizovat své preference a i zde existují požadavky, kterých si uživatelé musí být vědomi.


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]