GDPR, cookies a co – Co potřebujete vědět v e-commerce!


Ochrana dat byla vždy žhavým tématem ve světě byznysu, ale GDPR, cookies a další témata jsou od 25. května 2018 povinnou četbou pro podnikatele. Bez ohledu na to, zda provozujete e-commerce, nabízíte blog nebo dokonce kompletní platformu je váš produkt – v případě nesprávného zacházení s daty hrozí zničující sankce. V tomto příspěvku se dozvíte vše o nařízení o ochraně osobních údajů, co jsou cookies a proč je správce souhlasu součástí každého výstupu z webu.

Řešení souhlasu pro internetové obchody

GDPR: Pět písmen, která všechno změní

Za touto zkratkou, kterou jste si již jistě všimli, se skrývá pojem General Data Protection Regulation. Toto nařízení bylo vydáno EU a upravuje zpracování osobních údajů. Mezi ně patří mimo jiné sdílení osobních údajů s třetími stranami, koncept GDPR týkající se minimalizace údajů a důsledky sdílení osobních údajů bez souhlasu. GDPR platí ve veřejném i soukromém kontextu a v celé EU. Jeho cílem je chránit veškeré osobní údaje v EU a zároveň zajistit volný pohyb dat na evropském vnitřním trhu. Do té doby se mnoho společností dostatečně nezabývalo ochranou dat nebo bylo s daty svých uživatelů či zákazníků nedbalé.

GDPR tomu konečně udělalo přítrž a donutilo mnoho firem, aby se poprvé konkrétně tímto tématem zabývaly. Podle GDPR je zpracování osobních údajů povoleno pouze s výslovným souhlasem. To, co zní jednoduše, je na internetu obzvláště výbušné. Protože díky sofistikovanému sledovacímu softwaru lze snadno získat osobní uživatelská data i v případě, že uživatel sám žádné údaje neprozradí, například v poli formuláře.

Ve skutečnosti jdou možnosti moderních online technologií mnohem dále, protože uživatelé mohou být také nepřímo identifikováni podle jejich IP adresy a kombinováni s dalšími osobními charakteristikami k vytvoření individuálního profilu. Úmyslné porušení GDPR bude přísně penalizováno. Firmy musí v tomto případě počítat s vysokými pokutami nebo odnětím svobody až na dva roky.

Co přesně jsou cookies?

Každý, kdo navštíví webovou stránku poprvé, bude s největší pravděpodobností dotázán, zda mají být přijímány soubory cookie této stránky. Nejde o nic jiného než o malé textové soubory, které lze ukládat do prohlížeče a shromažďovat tam osobní údaje. Jejich použití není omezeno na běžné stolní počítače nebo notebooky, ale je možné i na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety. Mohou sloužit různým účelům, ale většinou se používají k identifikaci uživatelů webových stránek.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

To může být výhodné z mnoha důvodů. Pokud například chcete, aby si webová stránka pamatovala váš nákupní košík, hledané výrazy nebo informace o uživateli, malé textové soubory to dělají přesně. Na druhou stranu mohou ukládat i historii prohlížeče, která zase poskytuje informace o osobních zájmech a zvycích. Tento typ informací je samozřejmě nesmírně zajímavý pro inzerenty, zejména v e-commerce. Protože zde získáte naprosto autentický profil, kterému lze ideálně přizpůsobit individuální inzerci.

Vzhledem k tomu, že citlivé osobní údaje jsou samozřejmě uloženy v malých textových souborech, je podle Obecného nařízení o ochraně osobních údajů bezpodmínečně nutné, aby s tím uživatel osobně souhlasil. Protože zveřejnění osobních údajů bez souhlasu může být vystaveno vysokým pokutám.

Co dál s ochranou dat?

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů je zamýšleno pouze jako první krok v širší kampani za ještě větší ochranu osobních údajů. Směrnice o soukromí a elektronických komunikacích má vstoupit v platnost v blízké budoucnosti. Toto je ještě přesnější podklad pro ochranu osobních údajů v elektronické komunikaci v elektronickém obchodu i mimo něj. Vzhledem k tomu, že směrnice o soukromí a elektronických komunikacích ještě nebyla dokončena, lze stále očekávat některé změny.

Vyřešte mnoho úkolů pomocí jediného nástroje

S obecným nařízením o ochraně osobních údajů se stalo standardem, že uživatelé museli před uložením svých údajů dát výslovný souhlas.
Pokud jste se tedy dříve spoléhali na používání souborů cookie při uvádění svých produktů na trh, vaši uživatelé musí výslovně souhlasit s nastavením souborů cookie v jejich prohlížečích. Ukládání dalších osobních údajů pro účely, jako je marketing nebo analýza, jako je IP adresa, již není možné bez souhlasu.

 

Zůstaň aktualní!

Odebírat novinky

To jsou však jen některé ze skutečných faktorů, které je třeba vzít v úvahu, aby bylo dosaženo souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Podnikatelé, kteří se chtějí primárně starat o svůj každodenní byznys, v tuto chvíli potřebují výkonné a snadno použitelné řešení. Společnosti se proto nemohou vyhnout poskytovateli správy souhlasu. Jedná se o poskytovatele služeb, který pro své uživatele spravuje souhlasy návštěvníků webu a zároveň připravuje data pro použití v marketingu. Hlavním cílem správce souhlasu je však zajistit, aby web zákazníka odpovídal předpisům.

Tyto výhody přináší Consent Manager

Consentmanager je plně integrovaný nástroj, který společnostem výrazně usnadňuje dodržování všech ustanovení obecného nařízení o ochraně osobních údajů a přesto sbírá data pro reklamní použití. Nástroj pro souhlas je kompatibilní s reklamními servery, jako je GAM/AdSense a další, nabízí komplexní portfolio funkcí ochrany osobních údajů a je k dispozici ve čtyřech různých velikostech balíčků. Pro obecné nařízení o ochraně osobních údajů a CCPA (Zásady ochrany osobních údajů Kalifornie/USA) tento nástroj zahrnuje protokoly souhlasu, zabezpečenou databázi s umístěním serveru v EU a automatické blokování kódů a souborů cookie.

Kromě monitorování je jádrem prohledávač souborů cookie, který automaticky jednou denně prochází vaše webové stránky a provádí automatickou kontrolu souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů a také automatickou klasifikaci souborů cookie. Prohledávač souborů cookie také identifikuje nově nalezené poskytovatele a exportuje seznam souborů cookie prostřednictvím mnoha rozhraní. Consentmanager vám nabízí mnoho možností, jak zajistit, aby vaše stránky byly v souladu s GDPR a aby byly na bezpečné straně. Nástroj si můžete přizpůsobit svému designu a přidat své logo.

Kromě toho vám Consent Manager nabízí četné zprávy a A/B testování a také optimalizační návrhy. Navíc se tento nástroj snadno integruje, je dostupný ve více než 30 jazycích a je v Evropě zcela bezpečný.

Zabezpečte nyní a implementujte Consent Manager!

Jste odpovědní za ochranu údajů ve společnosti nebo byste chtěli dále zlepšit soulad vašeho MSP s obecným nařízením o ochraně osobních údajů? Pak je ten správný čas implementovat plně integrované řešení, jako je Consent Manager – bez ohledu na to, zda působíte v e-commerce nebo působíte v jiném segmentu. Chraňte svou společnost před tvrdými sankcemi, protože jen málokdo může pracovat s přesností vysoce výkonného nástroje. Tímto způsobem se můžete chránit před drahými chybami a být na cestě k úspěchu. Poznejte Consent Manager hned teď a využijte!


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]