Nový

Newsletter 2020/12


správce údajů

Principem GDPR je jasně sdělit, kdo jaké údaje a za jakým účelem zpracovává. Za účelem zajištění větší transparentnosti pro návštěvníka webových stránek nabízí správce shody nyní možnost pojmenovat správce údajů a pověřence pro ochranu údajů přímo ve vrstvě souhlasu. Chcete-li povolit zobrazení, jednoduše přejděte do nabídky > CMPs > Edit a zaškrtněte políčko Display Owner.

Důležité rozsudky v Německu a Francii

V posledních týdnech došlo v Německu a Francii k několika důležitým rozsudkům a rozhodnutím. V Německu musel krajský soud v Rostocku rozhodnout o případu, který se týkal toho, jaké informace musí vrstva souhlasu zobrazovat a jak musí fungovat. Závěrem rozsudku je zejména to, že musí existovat rovnocenný výběr. To znamená, že musí existovat tlačítko přijmout a odmítnout a tyto musí být prezentovány „stejně“. V daném případě bylo například tlačítko pro přijetí zbarveno zeleně a druhé tlačítko vedlo k podrobnému nastavení a bylo šedé a tedy méně důležité.
Doporučení: Zkontrolujte své návrhy a ujistěte se, že mají tlačítko Přijmout a Odmítnout a zda jsou navrženy stejně.
Francouzský úřad na ochranu údajů navíc uložil pokuty. Zasaženy byly společnosti Google (pokuta 100 milionů eur), Amazon (pokuta 35 milionů eur) a Carrefour (pokuta kolem 3 milionů eur). Úřady jsou proto mnohem aktivnější a je vhodné zkontrolovat nastavení vrstvy souhlasu.

webináře

V prosinci se konala řada webinářů, zejména na téma Začínáme a IAB TCF v2. Dokumenty a videa z webinářů lze nyní nalézt online na našich webových stránkách: https://www.consentmanager.de/wissen/videos/

Více nových funkcí a změn

  • Nahlásit vylepšení
  • Vylepšení automatického blokování
  • Lepší podpora standardů WCAG
  • … a mnohem víc.

více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]