Všeobecné

Zajistěte, aby Facebook Pixel odpovídal GDPR


Od 25. května 2018 je v platnosti evropské obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Má zásadní dopad na ochranu dat v online oblasti. To platí pro webové stránky a online obchody i sociální média. Cookie cookie Facebook pixel je také ovlivněna reformou ochrany dat EU, která definuje komplexní předpisy o cookies a ochraně dat. Důležitým předpisem je v této souvislosti souhlas uživatelů, kterých se sledování pomocí pixelů týká.

palec nahoru znamení s bílým pozadím

Tento článek vám nabízí cenné shrnutí vysoce aktuálního tématu, jak zajistit, aby byly Facebook pixely v souladu s GDPR . Máte nějaké dotazy? Jako profesionální poskytovatel správy souhlasu (CMP) je Consentmanager specialistou na všechna témata související s Facebook pixely a soubory cookie.

Co upravuje GDPR?

Ani roky po zavedení obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mnoho provozovatelů komerčních webů stále neví, jaká je souvislost mezi souborem pravidel a konkrétně cookie Facebook pixel a online sledováním obecně. Proto vám tato první sekce poskytuje přehled o propojení Facebooku Pixel a soukromí.

GDPR bylo vyvinuto za účelem ochrany osobních údajů všech lidí, kteří přicházejí do styku s firmami, veřejnými institucemi, nadacemi, kluby, spolky a dalšími podobnými institucemi. Shromažďování, zpracování, uchovávání a mazání těchto údajů – mimo jiné prostřednictvím cookie Facebook pixel – nyní podléhá komplexním předpisům. Nedodržení nařízení GDPR, které doplňuje Spolkový zákon o ochraně osobních údajů (BDSG) ve Spolkové republice Německo, může být vystaveno přísným sankcím. Pokud chcete, aby byl Facebook Pixel kompatibilní s GDPR, je vhodné přesně znát a dodržovat předpisy. Tento článek vám má pomoci při implementaci v souladu s právními předpisy.

Facebook Pixel a GDPR – tak je vše propojeno

Co má Facebook pixel společného s GDPR? Velmi lehce! Facebook pixel může torpédovat předpisy o ochraně dat, pokud sledování není používáno právně bezpečným způsobem.

Ale co přesně je to sledování?

Sledování na internetu znamená, že provozovatelé webových stránek pomocí vhodných nástrojů sledují „stopy surfování“ uživatelů. Konkrétně shromažďují data od uživatelů, ze kterých vyvozují závěry o jejich osobě a chování . Smyslem takových opatření je zefektivnit online marketing pro cílovou skupinu a samozřejmě ve výsledku generovat větší tržby. Lze například určit, zda kliknutí na reklamu vyvolalo nákup příslušného produktu.

Problémem se sledováním jsou citlivá data shromážděná pomocí metod, jako je cookie Facebook pixel. „Citlivé“ v tomto kontextu znamená, že by mohly být použity k identifikaci osoby za uživatelem . To je možné pomocí osobních údajů, ale také například pomocí IP adresy používaného počítače nebo chytrého telefonu. A to je právě to, co se nesmí, proto je „souhlas“, tedy souhlas dotčených osob, vyžadován i pro cookie Facebook pixel.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Povolení od uživatelů je prvořadé a konečné

Jedním ze základních pravidel obecného nařízení o ochraně osobních údajů, které samozřejmě pokrývá i téma Facebook Pixel a GDPR, je, že uživatel musí vždy dát souhlas, pokud jsou jeho data uložena. A: Pokud svá data zpřístupní, má také právo na to, aby byla většina z nich znovu smazána. V této souvislosti GDPR stanoví takzvané „ právo být zapomenut“ . Ale právě to je problematické. Koneckonců, jak se někdo může domáhat takových práv, když ani neví, že se od něj data shromažďují? Protože sledování pomocí Facebook pixel cookie je něco, čeho si mnoho uživatelů ani nevšimne. A to je přesně důvod, proč je obtížné nastavit Facebook Pixel kompatibilní s GDPR.

Zásady ochrany osobních údajů pro Facebook Pixel

Kritika, která byla vznesena na pixel, je, že sledovací soubory cookie čtou osobní údaje – bez souhlasu uživatele. A pro Facebook pixel cookie je předpokladem souhlas uživatele. GDPR to jasně upravuje v odstavci 13 komplexního souboru pravidel:

Informační povinnost při shromažďování osobních údajů od subjektu údajů

Pokud jsou osobní údaje shromažďovány od subjektu údajů, odpovědná osoba informuje subjekt údajů o následujících skutečnostech v okamžiku shromažďování těchto údajů:

  • jméno a kontaktní údaje odpovědné osoby a případně jejího zástupce;
  • případně kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů;
  • účely, pro které mají být osobní údaje zpracovávány…“

Uživatel musí být rovněž informován o právním základu a případných příjemcích osobních údajů.

Pro oblast Facebook Pixel a GDPR to vše znamená, že uživatel a) musí být informován o shromažďování souborů cookie na webových stránkách a b) s tím musí také souhlasit.

slovo facebook hláskované scrabble bloky na dřevěném stole

Obešli byste se raději bez cookie Facebook pixel?

Aby byl Facebook Pixel kompatibilní s GDPR, samozřejmě vyžaduje celou řadu přesných a vhodných opatření. Ale úsilí stojí za to, když zvážíte následující seznam výhod používání cookie Facebook pixel se souhlasem uživatele.

Facebook pixel cookie vám umožňuje:

  • efektivní vhled do chování stávajících i potenciálních zákazníků vaší společnosti
  • rozvoj cílených kampaní v oblasti sociálních médií, která je dnes tak důležitá
  • ideální způsob, jak oslovit relevantní cílovou skupinu pomocí online reklamní strategie na míru
  • zlepšení online prodeje

Dnešní profesionální strategie pro online marketing potřebují sociální média jako klíčový kanál, ve kterém se vaše cílová skupina pohybuje. Oslovit a oslovit tyto potenciální zákazníky a zákazníky optimalizovaným způsobem je proto prvotřídní a konečný. Strkat hlavu do písku kvůli problémům kolem Facebook Pixel a DSGVO a vzdát se tak účinného způsobu online reklamy není účelné. Protože online reklama se stala hlavním a konečným cílem podnikatelského úspěchu. Existuje velké množství studií, které působivě dokazují, že zákazníci – ať už B2B nebo B2C – dnes využívají internet k průzkumu vhodných firem, produktů a služeb. To znamená, že webové stránky a online obchody, stejně jako reklama na sociálních sítích, jsou zásadní pro efektivitu a úspěch.

 

Zůstaň aktualní!

Odebírat novinky

Prozatímní závěr

Facebook pixel cookie je užitečná metoda pro sledování uživatelů jako základ pro vytváření online kampaní, ze kterých budete vy a vaše společnost dlouhodobě těžit. Protože ale Facebook Pixel shromažďuje data od uživatelů, vztahují se na cookies ustanovení GDPR. Co to konkrétně pro vás jako potenciálního uživatele Facebook Pixel znamená? Co musíte jako provozovatel webu zvážit, abyste nastavili Facebook Pixel v souladu s GDPR?

Těchto deset bodů vám umožňuje zavádět Facebook pixel cookies se souhlasem uživatele v souladu s ochranou dat. Samozřejmě se jedná o plošný standard. Řešení na míru pro cookie Facebook pixel můžete získat od Consentmanager jako specializovaného poskytovatele správy souhlasu.

1. Správné zásady ochrany osobních údajů Facebook Pixel

Aby bylo možné používat Facebook Pixel v souladu s DSGVO, je nezbytným základem prohlášení o ochraně údajů Facebook Pixel pro daný web, internetový obchod nebo facebookovou stránku. V tomto prohlášení o ochraně údajů musíte uvést, že používáte soubory cookie. Popisují, o jaké soubory cookie – například cookie Facebook pixel – jde a jaký je jejich účel. Jedna věc je obzvláště důležitá: informujte uživatele, že má právo kdykoli vznést námitku proti používání Facebook pixelů a jiných metod sledování. Toto právo vznést námitku je klíčovým právem, které je třeba dodržovat v souvislosti s používáním Facebook Pixel a nařízení GDPR.

2. Text souhlasu

Mnoho provozovatelů webových stránek je toho názoru, že bod 1 (odkaz v prohlášení o ochraně údajů na použití Facebook pixelů pro soulad sledování s GDPR) je dostatečný. Ale není tomu tak. Uživatel musí dát souhlas s používáním Facebook Pixel Cookie Consent, tedy aktivně souhlasit s tím, že schvaluje použití sledování. Tento souhlas je základním kritériem pro to, aby webová stránka souhlasila s Facebook Pixel a GDPR právně bezpečným a úplným způsobem, a to tak, že práva uživatele jsou implementována právně bezpečným a úplným způsobem. Souhlas návštěvníka webu je připraven s textem souhlasu.

obrazovka počítače s facebookovou stránkou na displeji“

3. Umístění textu souhlasu

Je důležité, aby uživatelé skutečně rozpoznali text pro souhlas nebo námitku. To je důvod, proč umístění textu souhlasu na přední místo je hlavní a konečné. K tomu existují zejména dvě možnosti, které jsou také v souladu s GDPR. Buď pro Facebook Pixel Cookie Consent použijete klasický banner nebo na webu zobrazíte vyskakovací okno, které návštěvníkovi usnadní udělení souhlasu se sledováním. V této souvislosti si návštěvníci obvykle mohou vybrat několik možností povoleného sledování.

4. Definujte rozsah sledování

Pro prohlášení o ochraně údajů a text souhlasu je také důležité, do jaké míry jako provozovatel webu plánujete sledování. Důležitým pojmem v této souvislosti je takzvané „rozšířené srovnání“ . Název je program. Data shromážděná Facebook Pixel by měla být také porovnána s daty od zákazníků, která již byla shromážděna samotnou společností. Příkladem jsou seznamy zákazníků, ale také e-mailové adresy, které mohly být vygenerovány přihlášením k odběru newsletterů. Tato kombinace dat a Facebook pixelů může mít významný dopad na ochranu dat, protože může být možné identifikovat uživatele.

5. Proveďte správnou volbu mezi procedurami opt-in a opt-out

Tyto dva postupy byste určitě měli znát. Protože jsou velmi důležité pro správnou implementaci, aby byl Facebook Pixel kompatibilní s DSGVO. Dva způsoby souhlasu se sledováním uživatelem se liší v tom, že uživatel přebírá aktivní roli v procesu přihlášení, aby dal svůj souhlas. To je dáno například aktivním výběrem možností (a s tím spojeným rozsahem) sledování. Požadavky týkající se používání Facebook pixelů z hlediska ochrany údajů jsou lépe implementovány v procedurách opt-in . V případě rozšířeného porovnávání údajů je postup výslovného souhlasu uživatele zákonnou nutností. Na druhou stranu u postupu opt-out je souhlas ve výchozím nastavení považován za samozřejmý a uživatel proti němu možná bude muset aktivně vznést námitku.

6. Výběr termínů

Jako provozovatel komerčního webu byste měli pečlivě analyzovat, jaké údaje od uživatelů shromažďujete. To je také jedna ze zásad GDPR, že se shromažďují pouze údaje, které slouží konkrétnímu účelu . Příklad z oblasti odběru newsletteru: Pro přihlášení k odběru newsletteru je samozřejmě nezbytné požádat o e-mailovou adresu uživatele. Ale telefonní číslo nebo pohlaví jsou nepostradatelné prvky. U facebookových pixelů a ochrany dat je to obdobné: Čím více pluginů je vhodných pro to, že na internetu již není uchováván anonymní pseudonym uživatelů, tím je postup z pohledu pověřenců pro ochranu osobních údajů diskutabilnější a kritičtější. .

7. Dodržujte chronologickou posloupnost

Existují společnosti, které používají funkci sledovacího nástroje předtím, než uživatel svůj souhlas odvolá. To není zákonem povoleno a většinou se to již trestá nepříjemnými pokutami. V zásadě je třeba před použitím metod sledování nejprve předpokládat souhlas uživatele . To je také zvláště důležité, pokud dojde k pozdějšímu podrobnému porovnání se seznamy zákazníků a dalšími údaji shromážděnými samotnou společností. Pokud uživatel neudělí svůj souhlas a stále používá webovou stránku a obsah, neznamená to, že souhlasí s cookies Facebook pixel!

8. Implementujte důkazy dle GDPR

Aby byl Facebook Pixel DSGVO spravedlivý, je také nutné, aby uživatel mohl být kdykoli informován o tom, která data shromažďuje, ukládá a používá. Aby bylo možné takové zpracování údajů prokázat, jsou důležité zejména dva aspekty GDPR. Jedním je tzv. posouzení vlivu na ochranu osobních údajů , druhým seznam procesních činností prováděných společností. Obojí by měl provádět profesionální pověřenec pro ochranu osobních údajů. Consentmanager může plnit i takovou funkci jako poskytovatel správy souhlasu.

9. Jmenujte pověřence pro ochranu osobních údajů

Je nezbytné implementovat pokyny týkající se Facebook Pixel a GDPR. Je však také známkou serióznosti a transparentnosti, že uživatel je co nejlépe informován o typu a funkci sledování . Pověřenec pro ochranu osobních údajů uvedený v tiráži a prohlášení o ochraně osobních údajů by proto měl být schopen profesionálně a přesně vyřídit i jednotlivé dotazy návštěvníků příslušných webových stránek. V online konkurenci je to často dokonce výhoda, protože uživatelé nebo zákazníci preferují a důvěřují především společnostem, které zohledňují moderní ochranu dat.

10. Použijte podporu

Správné propojení Facebook pixelů a ochrany dat vyžaduje technické i právní znalosti. A toto know-how je důležité. Protože nedodržování nařízení GDPR je sankcionováno úřady na ochranu osobních údajů. Existuje několik způsobů, jak můžete integrovat zásadní ochranu soukromí do svých online reklamních aktivit.

Poskytněte vám podporu:

  • Hotové pluginy, které kombinují Facebook Pixel Cookie a dotaz na souhlas
  • kompetentnímu pověřenci pro ochranu osobních údajů, který provádí propojení Facebook Pixel a GDPR v souladu se zákonem
  • specializovaná webová agentura, která zohledňuje ochranu dat i při aktivitách na sociálních sítích
  • Consent Manager jako poskytovatel správy souhlasu

Poskytovatelé správy souhlasu , jako je Consentmanager, nabízejí vysokou úroveň specializace, pokud jde o souhlas lidí se shromažďováním a ukládáním jejich dat prostřednictvím sledování. Pokud se rozhodnete najmout odborníka na CMP, máte rozhodující výhodu v tom, že integrují i zákonné změny Facebook Pixel a GDPR, které se čas od času zavádějí. Vaše reklamní aktivity na internetu jsou nastaveny v souladu s předpisy o ochraně dat a můžete se plně soustředit na své klíčové kompetence.

FAQ: často kladené otázky o Facebook Pixel a GDPR

Ne GDPR se samozřejmě vztahuje na všechny varianty , které slouží ke sběru osobních údajů od uživatelů a jejich následnému využití pro vlastní obchodní účely. Součástí sociálních sítí, kde se shromažďují data, je například i YouTube. Facebookové pixely a ochrana dat jsou však obzvláště důležité, protože tento nástroj se široce používá k měření úspěšnosti a strategického zarovnání reklam.

Mnoho společností má pocit, že se zavedením nařízení GDPR přestalo být sledování v souladu se zákonem. Určitě ale existují způsoby, jak zajistit kompatibilitu Facebook Pixel a GDPR . Cenná podpora je k dispozici od příslušných specializovaných agentur a poskytovatelů správy souhlasu, jako je Consentmanager. Svým odborným vhledem do aktuální právní úpravy vytvářejí přehlednost pro právně souladnou realizaci opatření.

Máte problémy s cookies a soukromím Facebook Pixel? CMP je dokonalým partnerem pro všechny činnosti na internetu, které jsou bezvadné podle zákona o ochraně osobních údajů. Stejně jako u Consentmanager , správného CMP poznáte podle nezávazného poradenství, dobrých referencí, konceptů na míru a férového poměru cena/výkon. Je také výhodou, pokud CMP převezme také funkci pověřence pro ochranu osobních údajů.

Existují dva základní způsoby využití kompetence pověřence pro ochranu osobních údajů. Můžete – například jako větší společnost – jmenovat kompetentního zaměstnance pověřencem pro ochranu osobních údajů nebo pověřit tuto funkci v rámci outsourcingu .

Přirozeně. Soulad s obecným nařízením o ochraně osobních údajů je nezbytný jak pro redesign webových stránek, tak pro opětovné spuštění stávajících webových stránek. To je kontrolováno jak úřady pro ochranu osobních údajů, tak i zákazníky a zejména konkurencí.

V podstatě při shromažďování osobních údajů. Čím více přispívají k tomu, že lze vyvozovat závěry o konkrétní osobě , tím kritičtější metody je třeba posuzovat. Shromažďování uživatelských údajů bez souhlasu není v souladu se zákonem.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů se vztahuje na každého, kdo shromažďuje, uchovává, zpracovává a používá osobní údaje zájemců nebo potenciálních zákazníků. Typickými příklady jsou všechny online aktivity související s webovými stránkami, internetovými obchody a sociálními médii, jako je registrace účtu, přihlášení k odběru newsletteru, účast v soutěži, vyhledávání produktů nebo používání formulářů.


více komentářů

EDPB opinion on pay or consent model
Nový, Že jo

Nedávné rozhodnutí EDPB o modelech „Souhlas nebo platba“ pro online platformy

Regulační orgány Nizozemska, Norska a Německa (Hamburk) požádaly Evropský výbor pro ochranu údajů ( EDPB ) o stanovisko, zda velké online platformy mohou používat modely „souhlas nebo zaplať“ pro behaviorální reklamu založenou na platném a dobrovolném základě. souhlas uživatele. Pozadím bylo zavedení modelu předplatného ze strany společnosti Meta v říjnu 2023, ve kterém mají uživatelé […]
New regulations US 2024
Že jo

Nové zákony USA na ochranu soukromí vstoupí v platnost v roce 2024: Aktualizujte svá nastavení ochrany osobních údajů specifická pro USA

Ve Spojených státech vstoupí nové zákony na ochranu údajů v platnost v druhé polovině roku 2024 – na Floridě, Texasu, Oregonu a Montaně . Společnosti, které působí v těchto státech nebo mají v těchto státech zákazníky, musí přezkoumat své postupy ochrany údajů, aby zajistily soulad s novými zákony na ochranu údajů. Abychom vám tento proces […]